آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آمادگی هیئت ها و موکب ها در شهر مقدس کربلا برای برگزاری مراسم محرم

مانند سال های گذشته، هر چه که به آغاز ماه محرم الحرام نزدیک تر می شویم، حال و هوای کشور عراق به طور کلی و شهر مقدس کربلا به طور خاص، حسینی تر می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به همین منظور هیئت ها و مواکب حسینی، خود را آماده ماه محرم می کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن، به عزاداری برای سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام بپردازند.

آمادگی هیئت ها و موکب ها در شهر مقدس کربلا برای برگزاری مراسم محرم

اداره “شعائر و مواکب حسینی در عراق و جهان اسلام” وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام از برگزاری نشست مقدماتی به منظور بررسی آمادگی هیئت ها و مواکب حسینی در شهر مقدس کربلا در ماه محرم الحرام امسال خبر داد.

این نشست مقدماتی با مشارکت مسئولان مواکب و هیئت های حسینی و با حضور رئیس و معاون این اداره و نمایندگان فرماندهان امنیتی و خدماتی شهر مقدس کربلا به منظور بررسی آمادگی ها برای ماه محرم الحرام امسال برگزار شد.

در همین راستا “ریاض نعمة سلمان” رئیس اداره شعائر و مواکب حسینی گفت: این نشست یکی از نشست های مقدماتی است که با هدف یکسان سازی رویکردها و نظرها بین این اداره و مسئولان مواکب و هیئت های حسینی برگزار شد تا مکانیسمی را برای اجرای عملکرد بهتر جهت خدمت به مواکب حسینی و ادای مناسک آنها در ماه محرم الحرام بخصوص دهه اول تدوین کنند.

وی افزود: برخی مسائل عمومی که در تسهیل کار مواکب و هیئت های حسینی در شرایط کنونی کمک می کند، بررسی شد. همچنین مهم ترین مسائلی که باید موکب های حسینی به آنها پایبند باشند، مطرح شد.

او در پایان گفت: خروجی این نشست تصمیمات مهمی همچون برپایی مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسین و برادرش ابا الفضل العباس علیهما السلام با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه براساس جدول زمان بندی مشخص برای ورود و خروج هیئت های عزاداری در اطراف کربلای معلی بود است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا