آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

عملیات ویژه نیروهای عراق برای تامین امنیت دروازه شهر مقدس کربلا

ده روز دیگر ماه محرم الحرام آغاز می شود. بر همین اساس نیروهای نظامی و امنیتی عراق دست به کار شده و خود را برای تأمین امنیت شهر مقدس کربلا در أیام محرم الحرام آماده می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس نیروهای مشترک عراق، عملیاتی را در راستای تمهیدات امنیتی به منظور تامین امنیت زائران انجام دادند.

عملیات ویژه نیروهای عراق برای تامین امنیت دروازه شهر مقدس کربلا

فرماندهی عملیات شهر مقدس کربلا روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به منظور آمادگی برای ورود به ماه محرم و استقبال از زائران در عتبات عالیات، مجموعه اقداماتی را برای تامین امنیت این شهر مقدس و پیرامون آن انجام داده است.

در بیانیه فرماندهی عملیات کربلا آمده: در راستای آمادگی‌ها برای ورود به ماه محرم، فرماندهی عملیات کربلای معلی با نظارت سرتیپ “مجید حمید” جانشین فرمانده عملیات کربلا و از طریق تیپ خط شکن ماموریت خود را در جستجو و پاکسازی منطقه جرف النصر و منطقه الهوته انجام داد.

بر اساس این بیانیه، در عملیات روز یکشنبه نیروهای فرماندهی عملیات شهر مقدس کربلا مهمات و انواع مختلف پرتابه‌های جنگی به جای مانده از داعش کشف و توسط یگان مهندسی میدانی این نیروها ضبط و خنثی شد.

جرف النصر در شمال استان بابل و جنوب بغداد واقع شده که قبل از آزادی از چنگ داعش «جرف الصخر» نامیده می‌شد، شهری راهبردی برای دسترسی و ورود به شهر مقدس کربلا است و از  همین رو «دروازه شهر مقدس کربلا» خوانده می شود.

جرف النصر برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار است، به ویژه اینکه در ماه محرم و صفر هر سال این مناطق محل تردد صد‌ها هزار نفر از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه شهر مقدس کربلا در ایام عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا