آمریکااخبارجهانجهان اسلام

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد اسلام‌هراسی در نیمه نخست ۲۰۲۱ در آمریکا

اسلام هراسی یکی از مشکلات بزرگ امروز جهان خصوصا در جوامع غربی است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ برای مثال وقتی به آمار دقیق و رسمی منتشر شده درباره اقدام های اسلام هراسانه ثبت شده در ایالات متحده آمریکا نگاهی بی اندازیم، به واقعیت امر پی خواهیم برد.

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد اسلام‌هراسی در نیمه نخست ۲۰۲۱ در آمریکا

شورای روابط آمریکایی اسلامی به عنوان یک گروه مدافع حقوق مدنی مسلمان آمریکا دریافته که بیش از ۵۰۰ حادثه ضد مسلمانان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ثبت شده که این امر به نگرانی‌های روز افزون درباره افزایش اسلام‌هراسی افزوده است.

در ماه می و ژوئن هنگامی که “اسرائیل” حمله خود را به غزه آغاز کرد و معترضین فلسطینی در بیت المقدس شرقی مورد حمله قرار گرفتند، گزارش‌های ضد مسلمانان به ویژه حملات به مساجد در آمریکا با افزایش چشمگیری رو به‌ رو شده است.

چهار حادثه ضد مساجد فقط در ماه می ثبت شد و چندین حمله فیزیکی، علیه زنان مسلمان با حجاب صورت گرفت.

این سازمان در گزارش نیمه نخست امسال خود از حوادث ناشی از جهت گیری ضد مسلمانان و نمونه‌هایی از شدیدترین موارد سوء استفاده علیه مسلمانان در ایالات متحده و کانادا را ارائه داده است. این موارد شامل جنایات ناشی نفرت، آزار و اذیت، تبعیض، کلام نفرت‌آمیز و خرابکاری علیه مساجد است.

این گزارش همچنین نشان داد كه مقامات دولتی بطور مكرر از طریق رسانه‌های اجتماعی از عبارات نفرت ‌آمیز ضد مسلمانان برای به حاشیه بردن آنها استفاده می‌كنند، در حالی كه موارد زورگویی علیه دانشجویان مسلمان نیز ثبت شده است.

“حذیفه شهباز” هماهنگ کننده تحقیقات و حمایت از تحقیقات ملی شورای روابط آمریکایی اسلامی طی اظهاراتی گفت: این گزارش به عنوان یادآوری ماهیت شدید اسلام‌هراسی و آنچه برای مبارزه با آن در ایالات متحده و سراسر جهان باید انجام شود عمل می‌کند.

وی افزود: اسلام‌هراسی یک پدیده خاص آمریکا نیست بلکه به شدت به یک آفت جهانی تبدیل شده است. من از مقامات می‌خواهم اقدامات ذکر شده در این گزارش را برای سرکوب نژادپرستی ضد مسلمان در اینجا و خارج انجام دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا