آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

شخصیت‌های عراق در فهرست اهداف جاسوس ‌افزار “پگاسوس”

به دنبال افشاگری درباره جاسوس ‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» و فروش این نرم افزار به برخی کشورها از جمله امارات و عربستان سعودی، رسانه‌ها خبر دادند که برخی شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراقی نیز در فهرست اهداف این جاسوس‌افزار بوده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رسانه‌های خبری، لیستی از نام افرادی منتشر کردند که هدف حمله جاسوس‌افزار «پگاسوس» قرار گرفته‌اند.

طبق آنچه در منابع مختلف خبری آمده در میان این افراد نام شخصیت‌های سیاسی، دینی و نظامی بلندپایه عراقی به چشم می‌خورد که این افراد عبارتند از: تلفن دفتر آیت ‌الله العظمی سید علی سیستانی، “برهم صالح” رئیس‌جمهور عراق، “مصطفی کاظمی” نخست ‌وزیر عراق، “عادل عبدالمهدی” نخست‌وزیر پیشین عراق، “علی اعرجی” از مقامات بلندپایه ارتش عراق، سید “عمار حکیم” رهبر جریان حکمت ملی عراق و برخی دیگر شخصیت های عراقی.

استفاده از جاسوس‌افزار مذکور که شرکت صهیونیستیNSO  آن را توسعه داده، به تازگی توسط رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پست»، «لوموند»، «گاردین» و چند رسانه دیگر افشا شد.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که “امانوئل ماکرون” رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا