اخبارجهانجهان اسلام

آمادگی اقلیم کردستان عراق برای پذیرایی از نیم میلیون زائر اربعین حسینی

برنامه‌های اقلیم کردستان عراق برای پذیرایی از حدود نیم میلیون زائر ایرانی که از گذرگاه مرزی حاج عمران (تمرچین) برای شرکت در اربعین امام حسین علیه السلام وارد این کشور خواهند شد، تکمیل شده است.

بر اساس این گزارش، زائران اربعین حسینی که از گذرگاه یاد شده وارد خاک عراق می‌شوند به اربیل منتقل شده و سپس با اتوبوس به بغداد خواهند رفت.

زائران از گذرگاه حاج عمران به وسیله اتوبوس‌هایی که توسط اداره حمل و نقل این منطقه تدارک دیده شده، به محل نمایشگاه بین المللی اربیل در پارک «سامی عبدالرحمن» منتقل می‌شوند تا به محل مورد نظر اعزام شوند.

مسئولان گذرگاه حاج عمران می‌گویند که کامپیوترها، اقامتگاه‌ها و صندلی‌های این گذرگاه را افزایش داده‌ و یک گاراژ بزرگ برای توقف اتوبوس‌ها ایجاد کرده‌ و تمام مقدمات را برای پذیرش زائران به پایان رسانده‌اند.

این شبکه عراقی اضافه کرد که بیشتر زائرانی که از این گذرگاه مرزی وارد عراق می‌شوند، از استان‌های شمالی ایران خواهند بود.

مقامات اقلیم کردستان عراق پیش بینی می‌کنند که روند ورود زائران ایرانی که قرار است برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا به این اقلیم وارد شوند، از ۲۷ مرداد آغاز شود.

آنها پیش بینی کرده‌اند که حدود نیم میلیون زائر اربعین از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان از گذرگاه حاج عمران وارد خاک عراق شوند.

«تمرچین» یا «حاج عمران» شمالی‌ترین گذرگاه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در نزدیکی شهر کُردنشین پیرانشهر در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا