اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

مسلمانان اسپانیا قربانی رفتارهای افراط گرایان و تروریست ها

احزاب راست افراطی در اسپانیا از اقدامات سنی های تندرو به عنوان بهانه ای برای حمله به اسلام و مسلمانان استفاده می کنند.

این مسئله خطری برای همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان و غیرمسلمانان در اسپانیا به شمار می آید.

مسلمانان اسپانیا قربانی رفتارهای افراط گرایان و تروریست ها

دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر در گزارشی اعلام کرد: گسترش احزاب راست افراطی و هواداران آنها در اروپا، روند همزیستی و ادغام در جوامع غربی را به خصوص برای مسلمانان و پناهندگان تهدید می کند.

افراط گرایان راستگرا هیچ تفاوتی بین مسلمانان مهاجر یا متولدین دارای تابعیت در این کشور‌ها  قائل نیستند.

با وجود اینکه مسلمانان و مهاجران در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشتر در این جامعه ادغام شده اند، اما برخی از پدیده های تبعیض هر ازگاهی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این گزارش آمده: گروه های راست افراطی از اقدامت تروریستی گروه های افراطی به عنوان بهانه برای کارهای نژادپرستانه شان بهره برداری می کنند به همین دلیل ما می بینیم که مسلمانان در اروپا زیر چکش احزاب راست افراطی و رفتارهای گروه های تروریستی به سرمی برند.

این احزاب علاوه بر این از شعارهای هویت ملی برای جذب هوادار به منظور حمله به اسلام و مسلمانان و پناهندگان استفاده می کنند.

حزب راست افراطی «وُکس» از مهم ترین احزاب اسپانیا است که به هر بهانه ای افکار عمومی را علیه مسلمانان و پناهندگان حاضر در این کشور تحریک می کند.

دولت اسپانیا قصد دارد بر زندگی مشترک و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف تاکید کرده و جامعه خود را در این راستا پیش ببرد. اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده که برای مثال «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در یک سخنرانی در یک اجتماع گسترده در شهر ختافه در آوریل 2021 میلادی به طور واضح نسبت به خطر راست افراطی از جمله حزب وُکس در اسپانیا هشدار داد.

 به گفته جامعه شناسان، هر جمعیت، گروه یا حزب افراطی می تواند قوانین و منشورهای بین المللی و مبانی حقوق بشر را نقض کرده و به عنوان خطری برای ثبات جامعه، همزیستی مسالمت آمیز را تهدید کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا