آسیااخباراروپاافغانستانجهانجهان اسلام

توقف اخراج پناهجویان افغانستانی توسط فنلاند

در پی وقوع اتفاق های جدید در افغانستان و گسترش دامنه نفوذ سنی های طالبان، فنلاند اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دولت فنلاند اعلام کرد که تا زمان بررسی کامل وضعیت امنیتی در افغانستان روند بازگرداندن پناهجویان به این کشور را متوقف می‌کنند.

توقف اخراج پناهجویان افغانستانی توسط فنلاند

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حملات سنی‌های تندروی طالبان به مناطق مختلف افغانستان و نبردها میان آنها و نیروهای دولتی طی هفته‌های اخیر شدت یافته است.

کابل نیز از کشورهای اروپایی خواسته بود که با توجه به وضعیت موجود از اخراج پناهجویان افغانستانی خودداری کنند.

سرویس‌های مهاجرتی فنلاند اعلام کردند که صدور احکام رد درخواست پناهندگی که زمینه اخراج پناهجویان افغانستان به کشورشان را فراهم می‌کند از روز نهم ژوئیه متوقف شده است.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرد که تصمیم‌های مرتبط با اخراج‌ پناهجویان بر همین اساس تا زمان پایان ارزیابی‌ها در خصوص «وضعیت امنیتی» افغانستان به حال تعلیق در می‌آید.

یک مسئول خدمات مهاجرتی در فنلاند در این خصوص به خبرنگاران گفت: با این حال درخواست‌‌های پناهندگی اتباع افغانستان به دلایل شرایط موجود به صورت خودکار پذیرفته نخواهد شد؛ بلکه متقاضیان باید زمان بیشتری را برای اطلاع از تصمیم‌ نهایی نسبت به پرونده خود به انتظار سپری کنند.

این کشور شمالی در اروپا در حال حاضر دست کم ۳۵۰ پرونده درخواست پناهندگی از سوی اتباع افغانستان را در دست بررسی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا