اخباراسترلیاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

قانون جرم انگاری سخنان ناشی از نفرت در نیوزیلند تصویب می شود

دولت نیوزیلند اعلام کرد که قوانین مقابله با سخنان ناشی از نفرت را تقویت می کند و قانونی را برای جرم انگاری اظهارات ناشی از نفرت تصویب خواهد کرد.

الجزیره گزارش داد که پیشنهاد تقویت این قوانین از سوی کمیسیون تحقیقات سلطنتی درباره حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ ارائه شده است.

قانون جرم انگاری سخنان ناشی از نفرت در نیوزیلند تصویب می شود

این کمیسیون اعلام کرد که تغییراتی در زمینه سخنان ناشی از نفرت و قوانین کیفری در نیوزیلند لازم است، زیرا قوانین فعلی در برابر این نوع جنایات ضعیف است.

به گقته کمیسیون تحقیقات سلطنتی مجازات های بیشتری برای کسانی که مرتکب جرایم ناشی از نفرت  می شوند، لازم است و افرادی که به نفرت عمدی از طریق تهدید یا اعمال خشونت دامن می زنند باید نتیجه کار خود را ببینند.

بر اساس این گزارش همچنین قرار است مردم نیوزیلند برای ارائه نظرات خود در قبال قوانین پیشنهادی  که می تواند منجر به تقویت انسجام اجتماعی شود، تشویق شوند.

البته برخی بر این باورند که تغییرات شدیدتر در قوانین سخنان ناشی از نفرت، مانع از آزادی بیان عمومی می شود، اما مقامات دولتی برای سختگیری های بیشتر در این زمینه عزم خود را جزم کرده اند

حمله به مساجد کریستچرچ در سال 2019 میلادی که در آن برنتون تارانت  51 نفر را در دو مسجد  به قتل رساند منجر به ترغیب مقامات نیوزیلندی برای اتخاذ چنین تصمیماتی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا