آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

برگزاری سمینار مجازی «خطر وهابی ها برای اسلام» به همت آستان مقدس حسینی

سمینار مجازی «خطر وهابی ها برای اسلام» با حضور بیش از ۲۶۰ شخصیت جهانی به همت آستان مقدس حسینی برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز مطالعات و تحقیقات در آستان مقدس امام حسین علیه السلام در چارچوب تلاش خود برای مستندسازی و تحلیل وقایع تاریخی مربوط به شهر سید الشهداء علیه السلام سمینار علمی اینترنتی را با عنوان «خطر وهابی ها برای اسلام… قتل عام کربلا به عنوان یک نمونه» برگزار کرد.

در این سمینار «پرفسور نورالدین ابولهیا» از دانشگاه الجزایر و «پرفسور حسن سبتی الفتلاوی» از دانشگاه بغداد شرکت کردند. مدیریت جلسات این سیمناز برعهده دکتر عبیر عبدالرسول التمیمی بود.

این دو استاد در این سمینار به ریشه های تاریخی و جغرافیایی تفکر و ایدئولوژی وهابی پرداختند که از منطقه خلیج فارس با حمایت برخی از کشورهای اروپایی آغاز شد و خلاء سیاسی و فکری در این منطقه استفاده کردند و آن را با اسلام مستتر کرد ند و به بازگشت به ریشه های اصلی دین دعوت کردند.

این دو استاد به نفوذ زیاد پیروان این تفکر و اعمال کنترل آنها برمناطق گسترده نجد و حجاز اشاره کردند و گفتند: آنها به سرقت و تخریب بسیاری از مناطقی که به آنها سیطره یافته بودند، از جمله بقاع متبرکه شیعیان و اهل تسنن به خصوص در شهر های مقدس نجف و کربلا اقدام کردند.

تاثیرات بعدی مترتب با گسترش این تفکر انحرافی در همه جهان که بسیاری از حرکت های افراطی تروریستی از آن منشعب شده اند، از جمله موضوع های مطرح شده در این سیمنار بود.

شرکت کنندگان در این سمینار از همه آزادگان جهان خواستند تا کنار یکدیگر برای جلوگیری از شیوع جریان تکفیری بایستند و اقدامات جنایتکارانه این جریان را در همه مناطق جهان محکوم کنند.

بیش از ۲۶۰ شخصیت رسمی از عراق، کشورهای عربی و اسلامی از جمله الجزایر، سوریه، اردن، سودان، تونس و ایران در این سمینار شرکت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا