آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

طالبان: بدنبال تصرف کابل نیستیم اما اشغالگران باید خارج شوند

سخنگوی طالبان اعلام کرد که به دنبال تصرف شهر کابل نیستیم و با نظامیان خارجی به عنوان اشغالگر برخورد می‌کنیم.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شبکه خبری BBC با انتشار گزارشی درباره وضعیت افغانستان، اعلام کرد که ‘سهیل شاهین’ سخنگوی گروه طالبان گفته: در جریان گفتگو‌ها برای توافقنامه صلح در قطر، درباره خروج کامل نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان با آمریکایی‌ها به توافق رسیدیم.

شاهین افزود: اگر آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای بخواهند حضور نظامی خود در افغانستان را حفظ کنند، قطعا نیرو‌های ما به آنها پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد زیرا این تصمیم کاملاً برخلاف تعهدات آنها در جریان مذاکرات صلح در دوحه است.

وی ادامه داد: هر نظامی خارجی که پس از پایان مهلت خروج ناتو در ماه سپتامبر در افغانستان باقی بماند به عنوان اشغالگر محسوب می‌شود و جانش در معرض خطر است.

سخنگوی طالبان با اشاره به آینده سیاسی افغانستان گفت: تصرف نظامی کابل و مناطق استراتژیک در افغانستان سیاست طالبان نیست. اگر نیرو‌های خارجی به هر بهانه‌ای در افغانستان بمانند آن وقت رهبر گروه طالبان است که باید تصمیم بگیرد چه رفتاری نسبت به آن‌ها داشته باشد. اشغالگری ۲۰ ساله ناتو و نیرو‌های خارجی در افغانستان به پایان رسیده و آن‌ها باید تا آخرین نیروی خود را از کشور خارج کنند.

پیش تر مقامات آمریکا گفتند قصد دارند حدود یک هزار نفر از نیرو‌های نظامی خود را به منظور حفاظت از نمایندگان دیپلماتیک و نیز فرودگاه بین المللی کابل در افغانستان حفظ کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا