آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراقفرهنگ و هنرهيئت ها و شعائر حسينى

جایزه بین المللی جشنواره انگلستان برای مستند «مراسم اربعین» از عراق

یکی از فیلم های مستند درباره زیارت میلیونی اربعین حسینی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی انگلستان را به دست آورد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پایگاه رسمی جشنواره هنری سالانه “Sheffield DocFest” گزارش داد: فیلم ‘علی و گوسفند معجزه آسای او’ به کارگردانی «میثم رضا» از عراق بهترین جایزه فیلم این جشنواره را کسب کرد.

جایزه بین المللی جشنواره انگلستان برای مستند «مراسم اربعین» از عراق

در این گزارش آمده: این فیلم مستند شگفت انگیز 26 دقیقه ای درباره یک پسرجوان 9 ساله است که با گوسفندش سفر دشوار خود به سمت حرم امام حسین علیه السلام را آغاز می کند.

علی در این فیلم مستند 400 کیلومتر برای رسیدن به حرم را می پیماید. حوادث این فیلم شامل از بین رفتن گوسفند علی به دلیل راهپیمایی دشوار و طولانی است، اما یک معجزه باعث می شود که بار دیگر به زندگی بازگردد. این جوان قصد کرد تا این گوسفند را برای زائران امام حسین علیه السلام قربانی کند، به امید اینکه پدرش که در جبهه های نبرد با سنی های تندروی داعش مفقود شده، بازگردد.

مثیم رضا، کارگردان این فیلم متولد بغداد است اما خانواده اش در سال 1979 میلادی پس از شکنجه و به قتل رسیدن سه عمویش به دست بعثی ها، مجبور شدند به انگلستان فرار کند.

میثم در دانشگاه آکسفورد و مدرسه ملی سینما و تلویزیون تحصیل کرد و موفق شد تا آثار هنری مشهوری از جمله حکایات عراقی را که جوایز نفیسی نیز از جشنواره گرفته است، بسازد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا