آسیاآمریکااخباراروپاجهانجهان اسلام

تاکید شورای جهانی کلیساها بر همکاری با مسلمانان

شورای جهانی کلیساها در نامه ای ضمن تبریک عید سعید فطر بر لزوم همکاری هرچه بیشتر با مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این نامه آمده: در طول سال گذشته، همه ما محدودیت هایی جدی در آزادی خود در انجام عبادات عمومی تجربه کرده ایم و این یک آزمایش سخت برای همه جوامع بوده است. ما از همه کسانی که برای تولید واکسن زحمت کشیده اند تشکر میکنیم و دعا می‌کنیم برکاتی که این واکسنها به ارمغان می‌آورد هرچه سریعتر و عادلانه در بین مردم جهان تقسیم شود.

تاکید شورای جهانی کلیساها بر همکاری با مسلمانان

در این نامه که به امضای کشیش دکتر یوان سائوکا دبیرکل موقت شورای جهانی کلیساها رسیده آمده: ما خوشحالیم که می‌توانیم به طور مشترک با همکاران خود در شورای پاپی گفتگوی بین دینی، نشریه ای را با موضوع خدمت به جهانی مجروح در همبستگی بین ادیان و همزیستی مسالمت آمیز تولید کنیم.

این نامه ادامه داد: در زمانی که ویروس کرونا از مرزها عبور کرده و افراد را فارغ از منطقه و مذهب مبتلا کرده است، این سند اهمیت پاسخی را که از مرزها فراتر رفته و نیاز مسیحیان به کار با مسلمانان و سایر مذاهب دیگر را به نفع همه مردم تأیید می کند، مشخص می نماید.

همچنین این نامه با اشاره به حوادث مربوط به اماکن مقدس، نگرانی خود در باره تحولات اخیر بین المقدس را عنوان کرده و از همه طرفها درخواست کرده  تا از خشونت و اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری نمایند تا آتش بر افروخته شده از این شعله ور تر نشود.

در پایان تاکید شده: ما در شورای جهانی کلیساها مشتاقانه منتظریم تا در همبستگی با شما دوستان مسلمان مان، به نیازهای همه همسایگان خود پاسخ دهیم. باشد که خداوند به ما کمک کند تا به عنوان صلح خواهان در جهان همکاری کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا