آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

حمله گسترده اسرائیلی ها به نمازگزاران در مسجد الأقصی

نظامیان ارتش اسرائیل شامگاه جمعه با حمله به مسجدالاقصی، نمازگزاران را محاصره کرده و به سمت آنها بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نظامیان صهیونیست تا ساعت‌ها که صحن‌های مسجدالاقصی و محله‌های پیرامون آن صحنه درگیری با جوانان فلسطینی بود، نمازگزاران را در بازداشت نگاه داشتند و اجازه ندادند که زخمی‌ها که شماری از آنها کودک یا سالخورده بودند، از مسجد خارج شوند.

حمله گسترده اسرائیلی ها به نمازگزاران در مسجد الأقصی

مساجد نیز از اهالی شهر خواستند خود را به مسجدالاقصی برسانند و به خروج نمازگزاران از مسجد کمک کنند، زیرا نظامیان اسرائیل اجازه رسیدن نیروهای امدادی و آمبولانس را به زخمی‌ها نمی‌دادند.

اسرائیلی ها همچنین با حمله به خبرنگاران مانع می‌شدند که آنها حوادث داخل مسجدالاقصی را گزارش دهند.

هلال احمر سحرگاه امروز شمار فلسطینیان زخمی در حوادث دیشب مسجدالاقصی را ۲۰۵ نفر خواند و گفت که از این میان ۸۸ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی (کان) نیز اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته مسجدالاقصی ۱۷ نیروی پلیس اسرائیلی زخمی و تقریباً نیمی از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

با وجود شرایط متشنج شب گذشته در مسجدالاقصی و به دنبال خروج ده‌ها نفر از نظامیان اسرائیل از صحن‌های مسجد، هزاران جوان فلسطینی سحرگاه امروز درهای مسجدالاقصی را باز کردند و با فریادهای الله اکبر برای نماز صبح خود را به آنجا رساندند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته طی نطقی تلویزیونی از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت خود در توقف حمله به فلسطینیان و مقدسات کاملا عمل کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا