آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

شیخ سابق الأزهر: نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر ارزش زیادی در زندگی ما دارد

“علی جمعه” در گفتگویی تلوزیونی بر اهمیت و ارزش نامه مولای متقیان، حضرت امام علی علیه السلام به مالک اشتر تأکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این عضو ارشد دانشگاه الأزهر مصر که در برنامه “مصر سرزمین صالحین” سخن می گفت، در ادامه افزود: هنگامی که امام علی بن ابی طالب در سال 37 آمد، محمد بن ابی بکر را به مصر اعزام کرد تا فرمانداری این سرزمین را بر عهده بگیرد اما ارتش عمر بن عاص او را کشتند. بعد از آن امام علی علیه السلام، مالک اشتر را اعزام کرد و به وی نامه ای بلند بالا نوشت که اهمیت ویژه ای در زندگی ما دارد.

شیخ سابق الأزهر: نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر ارزش زیادی در زندگی ما دارد

وی در ادامه افزود: محمد عبده این نامه را در مصر بازنشر کرد. در سازمان ملل متحده هم اهمیت ویژه ای به این نامه داده شد و دبیرکل وقت سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل ویژگی و اهمیت این نامه، باید عبارت های آن در زمینه حقوق بشر بر روی سنگ حکاکی شود و بر دیوار این سازمان نصب شود.

“علی جمعه” همچنین گفت: منظور دبیرکل وقت سازمان ملل متحد دقیقا آن سخن امام علی علیه السلام بود که فرمود (انسان ها دو دسته اند، دسته ای برادر دینی شما هستند، و دسته ای دیگر هماهنگ تو مخلوق خدا هستند).

این عضو ارشد دانشگاه الأزهر مصر افزود: امام علی علیه السلام در بخشی از نامه خود به مالک اشتر فرمود (تو باید با زیر دستان خود بخشند و مهربان باشی، و باید در حکومت داری منصف و عادل باشی و باید مدیر خوبی باشی و ثروت ها را به طور عادلانه تقسیم کنی و باید با خلق الله رفتاری انسانی داشته باشی، چه از دین و مذهب تو باشند و چه غیر از آن). این عبارت ها، مسئولان سازمان ملل متحد را حیرت زده کرده و موجب شد چنین تصمیمی بگیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا