آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در سخنرانی خود در آستانه ماه رمضان: متأسفانه عملکرد کشورهای اسلامی خلاف قرآن است

مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) روز گذشته (جمعه)، به رسم هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداختند.

ایشان در این سخنرانی مهم به بیان نکات و رهنمودهای مهمی بخصوص خطاب به جوانان و حاکمان اسلامی پرداختند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در سخنرانی خود در آستانه ماه رمضان: متأسفانه عملکرد کشورهای اسلامی خلاف قرآن است

حضرت آیت الله العظمی سید “صادق حسینی شیرازی” مد ظله در آستانه ماه رمضان سال 1442 هجری قمری سخنرانی مهمی ایراد فرمودند. مرجعیت شیعه در آغاز بیانات خود، خطاب به مسلمانان و به خصوص شیعیان، فرمودند: از فرصت ماه مبارک رمضان برای تزکیه نفس و تبلیغ اسلام استفاده نمائید. بنا به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برترین عمل در ماه مبارک رمضان پرهیزکاری است.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی افزودند: جوانان برای تزکیه نفس در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته و عزم خود را جزم کنند. برای رسیدن به مراتب والای ورع، پرهيزكاران را الگو قرار دهید. از ادعیه، زایارت و نمازهای وارد شده در ماه رمضان عظیم غافل نشوید. اولین مرتبه پرهيزکاری این است که هر کسی در جایگاه خود نسبت به انجام وظایفی که بر دوش دارد تلاش نماید.

مرجعیت شیعه همچنین بیان کردند: تبلیغ اسلام واجب کفایی است اما تاکنون به درجه ای که کفایت کند نرسیده لذا بر همگان واجب عینی ست. حداقلِ تبلیغ اسلام به یکى از دو جهت است: اثرگذاری و اتمام حجت. خدای متعال در روز قیامت تمام انبیاء را از نحوه تبلیغ دین بازخواست می نماید و این برای اتمام حجت است. بر هر کسی در حد توانش واجب است در دفاع از دین از راه های مختلف و با ابزارهای متفاوت تلاش نماید.

حضرت آیت الله العظمى شیرازی در ادامه به توهین ها علیه اسلام و قرآن و پیامبر، اشاره ای داشت و فرمود:
توهین به اسلام، قرآن و پیامبر ریشه در ظلم بنی عباس دارد و بر همگان واجب است در جهت رفع آن بکوشند.
متأسفانه عملکرد کشورهای اسلامی خلاف قرآن است كه باعث برداشت غلط از اسلام شده است. در حکومت پیامبر خدا و امیرالمومنین علیهما السلام حتی یک زندانی سیاسی یا یک اعدامی سیاسی وجود نداشت.

برای فهم اسلام تاریخ حکومت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را مطالعه نمائید.

مرجعیت عالیقدر شیعه در ادامه درباره فضای مجازی و ماهواره نکاتی بیان کرده و فرمود: فضاهای مجازی و ماهواره ها بسترهای مناسبی برای شناساندن فرهنگ اسلام حقیقی به جهان هستند. جوانان مسلمان در کشورهای غیر اسلامی نحوه برخورد پیامبر صلی الله علیه و آله با مخالفان سیاسی را به همگان برسانند. برخورد انسانی حتی با جاسوسان در حکومت پیامبر صلی الله علیه و آله و امیرمومنان علی علیه السلام در جهان و در طول تاریخ بی نظیر است.

در تاریخ آمده است امیرمؤمنان علیه السلام در زمان شهادت مدیون بودند و مدیون از دنیا رفتند.

آیا ایشان برای ساخت کاخ و قصر قرض کرده بودند؟ قطعاٌ اینگونه نبوده است و ايشان برای خدمت به مردم قرض می کردند. این مطالب را باید به وسیله فضای مجازی و… بیان کرد.

معظم له با اشاره به دو داستان از گذشت پيامبر اسلام و اميرمؤمنان و برخورد انسانى حتى با جاسوسان، تاكيد كردند: امروز به عهده همگان است که ویژگی های حکومت رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرمؤمنان علیه السلام را یاد بگیرند و به دیگران نیز بیاموزند.

جهانيان بايد با تفاوت های حکومت نبوی و علوی با حکومت های اموی آشنا شوند. نمونه هاى مختلفى از گذشت پيامبر اسلام و اميرمؤمنان نسبت به جاسوسان يا براندازان و عدم برخورد قهرى با آنها بايد براى همگان بيان شود.

اگر چنین چیزی اتفاق افتد مردم دسته دسته به اسلام روی خواهند آورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا