آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

درخواست برخی نمایندگان پارلمان پاکستان برای تشکیل اقلیم هزاره های شیعه در این کشور

تعدادی از نمایندگان پارلمان پاکستان، خواستار تشیکل اقلیم هزاره های شیعه در این کشور شدند تا از این طریق، حقوق شیعیان پاکستان حفظ و تأمین شود و جلوی کشته شدن و آسیب رسیدن به آنان گرفته شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این نمایندگان پارلمان پاکستان، درخواست خود را خطاب به “عمران خان” نخست وزیر پاکستان مطرح کرده اند تا حقوق پایمال شده دینی، اجتماعی، سیاسی و اداری شیعیان این کشور، محقق و تأمین شود.

در همین راستا “سردار محمد یوسف” دبیرکل حزب “رابطه اسلامیه پاکستان” و تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان این کشور، از نخست وزیر کشورشان خواستند با احترام گذاشتن به درخواستشان، هر چه سریع تر مقدمات ایجاد و تشکیل شدن اقلیم هزاره های شیعه در پاکستان را فراهم کند.

این نمایندگان پارلمان پاکستان، از “عمران خان” خواسته اند که برای تحقق و ایجاد این منطقه فدرال، کمیته ای تشکیل دهد تا این کمیته مقدمات این موضوع را فراهم کند.

“سردار محمد یوسف” همچنین اعلام کرد که حزبش با کمک تعدادی از نمایندگان احزاب و تشکل های مختلف سیاسی و پارلمانی پاکستان، کمیته ای مشترک تشکیل داده اند تا این موضوع را دنبال و پیگیری کنند.

کمیته ملی حقوق بشر پاکستان در یکی از گزارش های اخیر خود فاش کرده بود که از سال 2004 میلادی به بعد، حمله به شیعیان هزاره در این کشور با هدف سرکوب و از بین بردن آنان به صورت سازمان یافته دنبال شده و افزایش یافته است. این کمیته تعداد شیعیان کشته شده در این مدت را هزاران نفر بر شمرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا