آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

خنثی شدن نقشه داعش برای انجام حمله تروریستی در ماه رمضان

گروه تروریستی داعش که خود را “دولت اسلامی” می نامد، اما در حقیقت مخالف اسلام و مسلمانان است و حتی از انجام عملیات های تروریستی علیه مسلمانان در ماه های مبارک، ابایی ندارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان اطلاعات نظامی عراق با انتشار اطلاعیه‌ای از کشف مهمات و تجهیزات هسته های خفته گروه تروریستی داعش در الانبار عراق خبر داد. این مهمات قرار بود برای انجام عملیاتی در ماه رمضان مورد استفاده قرار گیرد.

خنثی شدن نقشه داعش برای انجام حمله تروریستی در ماه رمضان

سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که نقشه سنی های تندروی داعش را برای انجام یک حمله تروریستی در ماه رمضان در منطقه القائم واقع در استان الانبار کشف و خنثی کرده است.

این سازمان در اطلاعیه خود ابراز داشت طبق اطلاعات دقیق و تایید شده؛ تعدادی از اعضای داعش با هماهنگی هسته های مخفی خود در بعضی شهرها بصورت قاچاق برای انجام عملیات تروریستی در ماه رمضان فعال بوده و بدین منظور به منطقه الجزیره در شمال غربی استان الانبار می رفتند.

این منطقه که در میان اهالی به الجزیره معروف است محدوه ای نسبتا وسیع است که در کشورهای عراق و سوریه به یک نام خوانده می شود.

مخفیگاه های داعش در سطح منطقه، برخی قسمت های کویری، دشت و بعضا حاشیه رودخانه بود که بوسیله قایق و موتورسیکلت مخفیانه به غارهای حفر شده خود رفت و آمد داشتند.

اداره اطلاعات فرماندهی عملیات منطقه الجزیره، گروه های لشکر اطلاعات نظامی و پیاده اتوماتیک را به سمت اهداف شناسایی و تعیین شده حرکت داد که در جریان آن برخی تجهیزات داعش نظیر ۶ موتور سیکلت و ۳ قایق کشف و ضبط شد.

همچنین فرماندهی عملیات نینوا اعلام کرد که با گشت و بازرسی در پنج منطقه استان نینوا موفق به کشف مجموعا ۵ خمپاره، دو راکت کاتیوشا، و چند نوع مهمات دیگر شد که نیروهای عملیاتی در محل اقدام به انفجار امن این مواد منفجره کردند تا به غیرنظامیان آسیبی نرسد؛ همچنین ۳ تن از سنی های تندرو دستگیر شدند.

استان های نینوا، الانبار و دیالی به خاطر جغرافیا و بافت زمین شناسی خاص خود دارای مناطق صعب العبوری هستند که امکان گشت خودرویی در آنها نیست و تروریست ها نیز از همین فرصت برای حفر غار در کوه ها و مخفی شدن به منظور ترتیب دادن عملیات های شرورانه استفاده می کنند.

اما عملیات های پاکسازی نیروهای امنیتی عراقی که بطور روزانه انجام می گیرد غالبا آنها را با شکست پیش از هر اقدامی مواجه می کند.

در روزهای اخیر اعضای مخفی داعش با ربودن شهروندان در برخی نقاط عراق و کشتن آنها قصد برهم زدن امنیت اهالی این مناطق را داشتند که پس از این اقدام تروریست ها، عملیات های شناسایی نیروهای امنیتی در مناطق مزبور شدت گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا