آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریه

بیانیه حوزه علمیه زینبیه سوریه در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید حسین الرجا

علامه مجاهد حجت الاسلام والمسلمین سید حسین الرجا، از شخصیت های دینی و اجتماعی کشور سوریه و از اعضای مجمع عمومی حوزه علمیه زینبیه در شهر دمشق سوریه و از نمایندگان مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) در استان دیر الزور سوریه، چند روز پیش درگذشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خانواده این روحانی شیعه یکی از اولین و بیشترین خانواده های شیعه سوریه بود که توسط سنی های تندرو داعش، مورد آسیب قرار گرفتند به گونه ای داعشی ها یکی از بستگانگان حجت الاسلام والمسلمین سید حسین الرجا را ربوده و سر بریدند. تروریست های داعشی این روحانی شیعه را تنها به دلیل تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مورد حمله و آزار و اذیت قرار دادند.

دیدار مرحوم رجا با مرجعیت شیعه (تصویر آرشیوی)

در پی درگذشت این عالم ربانی، بیانیه ای از سوی حوزه علمیه زینبیه سوریه صادر شد. در این بیانیه آمده:

بسم الله الرحمن الرحیم
خدای متعال می فرماید: «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد، می‌ گویند: ما از خدا هستیم و به سوی او باز می‌ گردیم»(بقره/156).

حوزه علمیه زینبیه دمشق، در غم از دست دادن علامه مجاهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین الرجا که یکی از اعضای مجمع عمومی این حوزه و نماینده و وکیل برجسته مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در استان دیر الزور سوریه بود، به سوگ نشسته است.

آن مرحوم در ارشاد و هدایت جامعه به سوی مذهب اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی داشت و در همصدا و همسو کردن مؤمنان بر کلمه تقوا سهیم بود و در ارائه خدمات اجتماعی و انسانی به آنان، به ویژه در مصیبت ها و محنت هایی که بر مردم آن سامان تحمیل شد و آماج کشتار و کوچ اجباری از سوی دسته ها و گروه های تکفیری قرار گرفتند، از هیچ کمک و خدمتی فروگذار نمی کرد.

از خدای متعال می خواهیم که وی را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین خود مأوایش دهد و با پیامبر و خاندان پاک آن حضرت صلوات الله علیهم محشورش فرماید.

فقدان آن بزرگوار را به حوزه های علمیه و مراجع عالی مقام، به ویژه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی و سایر علمای اعلام و خاندان الرجا خصوصاً فرزندان آن مرحوم و عشایر و خاندان های وابسته و تمام مؤمنان تسلیت می گوییم.

حوزه علمیه زینبیه – دمشق سوریه
20 شعبان المعظم 1442 / 14 فروردین 1400

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا