اخبارجهانجهان اسلام

ادامه تلاش های موسسه مصباح الحسین برای انتقال و اسکان هر چه مطلوب تر مشتاقان زیارت اربعین

موسسه مصباح الحسین علیه السلام در قالب طرح بزرگ عمرانی خود در حال بررسی و اجرای پروژه انتقال و اسکان مشتاقان زیارت اربعین حسینی است.

موسسه نیکوکاری و فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام در آخرین جلسه طرح توسعه خود تحت عنوان : چشم انداز شهر مقدس کربلا در سال ۲۰۳۰ با ۵۰ میلیون زائر در اربعین، آخرین اقدامات انجام شده برای نقل و انتقال زائران حسینی زیارت میلیونی اربعین را ارائه کرد.

این در حالی که است که این موسسه مصمم است تمامی پیشنهادهای قابل اجرا و راهکارهای لازم و مهم مرتبط با این رویداد بزرگ جهانی را بررسی و عملیاتی نماید.

حسین العادلی، مسئول روابط عمومی موسسه مصباح الحسین علیه السلام در بیانیه‌ای که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرده ، گفت: آخرین جلسه این موسسه با حضور ریاست آن جناب شیخ مصطفی محمدی و اعضای کمیته های زیر مجموعه ، هم چنین مشارکت تعدادی از کارشناسان و مسئولان ادارات دولتی استان برای بررسی پروژه چشم انداز شهر مقدس کربلا برای زیارت اربعین تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه راهکارهای بسیار مهمی برای اجرای هر چه مطلوب تر زیارت اربعین و رفاه حال زائران حسینی ارائه شد ، که از جمله آنها ، ارائه راهکارهای مناسب اجرائی به منظور اجرای بهینه عملیات حمل و نقل زائران که یکی از مهمترین محورهای مطالعاتی طرح های توسعه ای ما محسوب می شود، در این جلسه مطرح ، و مقرر گردید که اجرای آن در قالب دو فاز عملیاتی صورت پذیرفته و راهکارهای لازم برای اجرای هر چه بهتر آن ارائه شود.

مسئول روابط عمومی موسسه مصباح الحسین افزود: در این جلسه ، اعضا در رابطه با نحوه انتقال زائران به مرکز شهر که شاهد اوج حضور و میلیونی زائران در ایام زیارت اربعین است و همزمان ، ارائه مکانیسم های مناسب برای بازگشت زائران به دیارشان بحث و تبادل نظر کردند.

العادلی ضمن تاکید بر این نکته که موسسه مصباح الحسین در خصوص تلاش برای تسهیل طرح حمل و نقل زائران بسیار جدی است ، اظهار امیدواری کرد که اگر بتوانیم راهکارها و ایده های مناسب برای ایاب و ذهاب را عملیاتی کنیم ان شاء الله پروژه اسکان زائران زیارت اربعین نیز به سادگی اجرا خواهد شد.

وی هم چنین خاطرنشان کرد که پروژه چشم انداز کربلا ، بازتاب های فراوانی داشته و با توجه به اینکه این پروژه ، حسینی و کربلایی و در خدمت زائران سیدالشهدا علیه السلام است اعضای جدیدی به آن پیوسته اند ، همچنین درخواست هایی از داخل و خارج عراق برای همکاری و عضویت در کمیته های پروژه وجود دارد که این مساله برای موسسه مصباح الحسین باعث خرسندی و افتخار است.

شایان ذکر است که موسسه نیکوکاری و فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام یکی از مؤسسات فعالی است که زیر نظر دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سیدصادق حسینی شیرازی در شهر مقدس کربلا فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا