آمریکااخبارجهانعلم و فناوریموسسات جهانی شیعههيئت ها و شعائر حسينى

نشست مرکز جهانی امام شیرازی و 12 مرکز اسلامی اهل تسنن با مسئولان وزارت بهداشت کانادا

مسئولان مرکز جهانی امام شیرازی به همراه 12 مرکز اسلامی اهل تسنن دیداری با مسئولان وزارت بهداشت کانادا برگزار کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به همت مرکز جهانی امام شیرازی و بنیاد اسلامی اهل تسنن کانادا نشستی زنده به صورت آنلاین با شرکت 12 مرکز اسلامی دیگر اهل تسنن با مسئولان وزارت بهداشت کانادا برگزار گردید.

وزارت بهداشت کانادا

در این نشست هر مرکز گزارشی از چگونگی برگزاری مراسم مذهبی در مراکز خود را با توجه به وجود ویروس کورونا ارائه کرده و مشکلات موجود و رعایت امور بهداشتی مورد برسی قرار گرفت.

کلیه مراکز اعلام کردند که مراکزشان تعطیل است و مراسم مذهبیشان را به صورت آنلاین از منازل خود انجام می دهند و تنها مرکزی که اعلام نمود باز است و مراسم مذهبی خود را با رعایت امور بهداشتی و قوانین دولت از نظر تعداد افراد در خود مرکز و آنلاین برگزار می کند و به مشکلات جامعه نیز رسیدگی می کند، مرکز جهانی امام شیرازی است.

نکته قابل توجه این است که طی این مدت هیچکدام از افرادی که در مراسم برگزار شده توسط مرکز جهانی امام شیرازی شرکت کردند، بحمد الله مبتلا به این ویروس نشده اند.

در این نشست آنلاین، همچنین درباره ماه مبارک رمضان و چگونگی برگزاری مراسم ویژه این ماه از افطار گرفته تا مراسم نیایش و شب های قدر شیعیان و همچنین برگزاری نماز تراویح اهل تسنن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دو روز بعد از برگزاری این نشست، مجوز برگزاری مراسم با شرکت 25 نفر در هر سالن مردانه و زنانه صادر شد که جمعا 50 نفر خواهد بود. در ضمن اعلام شد که برای ماه مبارک رمضان اگر شرایط بهتر بود، تعداد به 250 نفر افزایش خواهد یافت و همچنین ساعت ممنوعیت رفت و آمد از 9:30 شب را برای مرکز جهانی امام شیرازی به 12:30 شب تغییر خواهد کرد.

در این نشست همچنین نحوه واکسن زدن از نظر سنی و شرایط آن توسط مسئولان وزارت بهداشت کانادا به صورت مفصل شرح داده شد.

در این نشست، دکتر “علیرضا اصغری” به نمایندگی از مرکز جهانی امام شیرازی شرکت کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا