آفریقااخبارجهانجهان اسلام

روحانی شیعه مظلوم نیجریه در انتظار آزادی یا دادگاه ناعادلانه دیگر

با گذشت حدود 6 سال از اسارت و مجروحیت شیخ زکزاکی روحانی برجسته شیعیان نیجریه در زندان های حکومتی این کشور و عدم توجه جدی افکار عمومی جهان، این زوج تنها در انتظار یاری خداوند برای نجات از این توطئه هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ در حالیکه شیعیان نیجریه مشغول عزاداری امام حسین علیه ‌السلام در حسینیه زاریا بودند، پلیس این کشور با نقشه قبلی و در راستای قلع و قمع شیعیان در نیجریه، به این حسینیه و منزل شخصی «سید ابراهیم زکزاکی» حمله کرد و با به شهادت رساندن بیش از هزار نفر از شیعیان و شماری از اعضای خانواده زکزاکی، وی را نیز به شدت مجروح نموده و به اسارت برد.

روحانی شیعه مظلوم نیجریه در انتظار آزادی یا دادگاه ناعادلانه دیگر

زکزاکی تا به امروز نزدیک به ۶ سال است که به دلایل واهی و اتهامات کذب با وضعیت بد جسمانی به همراه همسرش به شکلی بسیار ظالمانه محبوس است.

دادگاهای متعددی هم که تاکنون برای وی و همسرش تشکیل شده، کاملا مشکوک است؛ چراکه مقامات دادگاه با احضار شاهدان دروغین در تلاشند تا روند دادگاه را به کندی به ییش ببرند تا به این ترتیب بتوانند نقشه اصلی خود یعنی دورنگه داشتن «شیخ از میان مردم و از آن مهمتر مرگ تدریجی اش را رقم بزنند.»

در حالی اسارت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش نزدیک به شش سال می گذرد که او با وجود بیماری ها و جراحت های بسیار و مصائبی که پیش از این در به شهادت رسیدن فرزندانش به دست حکومت نیجریه متحمل شد، مقاوم و صبور در مسیر حق خواهی خود حرکت می کند.

در این مدت دادگاه های ناعادلانه بسیاری با حضور شاهدان دروغین فرمایشی برگزار شد که همه آنها در راستای محکومیت شیخ زکزاکی طراحی شده و یا بی نتیجه بودند.

میلیون ها شیعه نیجریه ای در این سال ها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز خواهان آزادی این روحانی شیعه شدند که نیروهای حکومتی آنها را نیز به شدت سرکوب کردند.

آخرین دادگاه شیخ زکزاکی ۲۵ ژانویه سال جاری با حضور شاهدان دروغین دولتی برگزار شد که یکی از شاهدان معاون رئیس پلیس نیجریه بود.

با وجود چنین شرایطی پیش بینی می شود در این دادگاه نیز حکومت نیجریه بازهم وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش را نامعلوم نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا