اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

عفو بین الملل ممنوعیت برقع در سوئیس را محکوم کرد

رئیس حقوق زنان در سازمان عفو ​​بین الملل سوئیس در مورد ممنوعیت استفاده از برقع گفت: این اقدامی تبعیض آمیز علیه پیروان یک دین است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «سیریل هوگنوت»، رئیس حقوق زنان در سازمان عفو ​​بین الملل سوئیس در مورد ممنوعیت استفاده از برقع برای زنان مسلمان در سوئیس گفت: پس از رای گیری برای ممنوعیت ساخت مناره ها، رأی دهندگان سوئیسی بار دیگر قانونی را تصویب کردند که ویژه تبعیض علیه یک جامعه مذهبی است.

عفو بین الملل ممنوعیت برقع در سوئیس را محکوم کرد

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم توقف تبعیض علیه مسلمانان آمده: ممنوعیت استفاده از پوشیه برای زنان مسلمان می تواند اختلاف و ترس در جامعه را دامن بزند.

این بیانیه می افزاید: ممنوعیت حجاب کامل صورت را نمی توان اقدامی برای آزادی زنان دانست؛ برعکس، این یک سیاست خطرناک و نمادین است که حقوق آزادی بیان و مذهب را نقض می کند.

رئیس حقوق زنان در سازمان عفو ​​بین الملل سوئیس  در این باره گفت: ما از سیاستمداران و دولت منتخب می خواهیم تا با تمام توان از حقوق اساسی اقلیت های مذهبی کشور حمایت کرده و به همزیستی مسالمت آمیز متعهد شوند.

سوئیس در اقدامی عجیب قانون منع استفاده از برقع یا همان روبند را به همه پرسی گذاشت و تقریبا51 درصد مردم به آن رای مثبت دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا