آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودی

تناقض در یک رفتار.. از حمایت عربستان از داعش تا افزایش همکاری نظامی با عراق!

نیروهای عراقی عملیاتی با هدف تعقیب بقایای سنی های تندروی داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک را آغاز کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این نیروها در بیانیه ای اعلام کرد: به توفیق خداوند صبح امروز (چهارشنبه) عملیات «انتقام شهدا» برای تعقیب بقایای داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک آغاز شد.

تناقض در یک رفتار.. از حمایت عربستان از داعش تا افزایش همکاری نظامی با عراق!

در این عملیات فرماندهی عملیات کرکوک، شرق دجله، نیروهای ارتش، پلیس فدرال به همراه نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

هدف از این عملیات، تفتیش و تامین امنیت مناطق جنوب غربی کرکوک و جلوگیری از نفوذ تروریست ها و تردد آنها بین استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین است.

از سوی دیگر سرلشگر “فیاض بن حامد الرویلی” رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی وارد عراق شده و با سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» همتای عراقی خود دیدار کرد. در این نشست مقام های دو کشور بر افزایش همکاری‌های نظامی تأکید کردند.

همچنین در ابتدای ورود این مقام سعودی به بغداد “جمعه عناد الجبوری” وزیر دفاع عراق از وی استقبال کرده و طرفین در خصوص عرصه‌های افزایش همکاری‌ها و موارد مورد توجه یکدیگر گفت وگو کردند.

اکنون این پرسش مطرح می شود که با توجه به حمایت عربستان از داعش از یک طرف، و تلاش عراق و عربستان برای همکاری نظامی مشترک، از طرف دیگر، چگونه می شود این دو اتفاق را به صورت همزمان هضم کرد. آیا بهتر نیست بجای همکاری مشترک نظامی، مقام های عراقی از طرف سعودی بخواهند رسما حمایت خود از داعش را پایان دهد تا نیروهای عراقی بتوانند به راحتی و به سرعت داعش را به طور کامل از عراق بیرون براند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا