آسیااخبارجهانجهان اسلام

رتبه نخست آستان مقدس حسینی در همایش کتاب سال حوزه

مجمع علمی امام حسین علیه السلام ویژه تحقیق درباره میراث اهل بیت علیهم السلام وابسته به آستان مقدس حسینی، رتبه نخست کتاب سال حوزه در شهر مقدس قم را از آن خود کرد.

مشتاق المظفر، رئیس این مجمع در اینباره گفت: در همایش کتاب سال حوزه در استان قم ایران، ما با ارائه دانش‌‌نامه علامه شیخ ابن فهد حلی در آن شرکت کرده و موفق به اخذ رتبه نخست شدیم.

رتبه نخست آستان مقدس حسینی در همایش کتاب سال حوزه

وی افزود: آستان مقدس حسینی علاوه بر کسب رتبه نخست در ارائه دانش‌نامه علامه ابن فهد حلی در بخش بهترین ناشر نیز تجلیل شد و مرکز نسخ خطی و واحد مطالعات امور فکری آستان مقدس حسینی نیز در این جشنواره تقدیر شدند.

المظفر ادامه داد: آستان مقدس حسینی تنها شرکت‌کننده عراقی است که در این همایش از جمله برگزیدگان بوده و موفق به کسب جوایز شد.

در این همایش شماری از مراکز مطالعاتی، ناشران و نویسندگان از کشورهای متعددی شامل عربستان، لبنان، سوریه، افغانستان و ایران مشارکت داشتند.

مجمع علمی امام حسین علیه السلام ویژه تحقیق درباره میراث اهل بیت علیهم السلام به تازگی موسوعه شیخ بن فهد حلی را که توسط جمعی از پژوهشگران و کارشناسان این مرکز در هفده جلد گردآوری شده، منتشر کرده است.

در چهارده جلد از این موسوعه آثار علامه ابن فهد حلی و دیگر آثار مرتبط با ایشان شامل موضوعاتی از قبیل اصول فقه، ادعیه، علم هیئت و نجوم و تاریخ اهل بیت علیهم السلام آمده است و در سه جلد آن نیز پژوهش‌ها و مقالات ویژه کنفرانس علامه حلی که در سال ۲۰۱۷ در صحن حرم مطهر حسینی برگزار شد، گردآوری شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا