آمریکااخبارجهان

ایجاد کرسی دانشجویان شیعه در دانشگاه نیویورک با هدف تقدیر از دانشجوی طلبه شیعی

دانشگاه نیویورک از شیخ “فیاض جعفر” بخاطر برخی خدمات ارزنده اش، تقدیر و تشکر کرد و جایگاه ویژه ای به وی داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “فیاض جعفر” دانشجوی مسلمان شیعه ای است که در گذشته هم دروس علوم دینی را پشت سر گذاشته و ملبس شده است.

ایجاد کرسی دانشجویان شیعه در دانشگاه نیویورک با هدف تقدیر از دانشجوی طلبه شیعی

وب سایت انگلیسی زبان “دین و سیاست” گزارشی در مورد این جوان شیعه منتشر کرده و به برخی نکات قابل توجه اشاره کرده است.

در این گزارش آمده: وی هندی تبار و دانشجوی دانشگاه نیویورک است. او موفق شد با رفتار و کردارش، پدیده ترس از اسلام را نزد برخی افراد غیر مسلمان در آمریکا بخصوص در محیط دانشگاهش تغییر دهند.

این گزارش می افزاید: وی در سال 2005 میلادی دانشجوی دانشگاه استونوی بروک شد. از همان ابتدای پیوستنش به دانشگاه، خواندن نماز در دانشگاه را آغاز کرد. هر روز می ایستاد و نماز می خواند و ظرف چند روز تعداد قابل توجهی از دیگر دانشجویان مسلمان نیز پشت سر وی می ایستادند و نماز می خواندند. اما خیلی زود، آن دانشجویان متوجه شیعه بودن وی شدند. زیرا هنگام نماز دستانش باز بود و بر مهر تربت سجده می کرد لذا تک تک دانشجویان او را رها کرده و دیگر پشت سرش نماز نمی خواندند اما او ناامید نشد و به نماز خواندن ادامه داد. چندین سال به تنهایی نماز می خواند.

در ادامه گزارش این وب سایت انگلیسی آمده: او اکنون اقلیتی در میان اقلیت مسلمان بود و این خود باعث می شد که انسان را در وضعیت ناخوشایندی قرار دهد اما او کوتاه نیامد زیرا حتی در دوران دبیرستان بخاطر ایمانش، بعنوان دانش آموز نمونه انتخاب شده بود.

وب سایت “دین و سیاست” نوشت: حتی او را بخاطر شیعه بودنش از انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه نیویورک که اعضای آن را غیر شیعیان تشکیل می دادند، اخراج کردند اما این اقدام بر او تأثیر نگذاشت و همچنان هر روز در دانشگاه علوم انسانی نماز جماعت یک نفره برگزار می کرد. او با این رفتارش نشان می داد که اسلام، یک دین خشونت طلب نیست.

“فیاض جعفر” در گفتگویی به وب سایت “دین و سیاست” گفت: سال های اخر دانشجویی ام ازدواج کردم و خداوند به من و همسرم دو دختر عطا کرد. هدف اصلی من در زندگی آن بوده که به این دو دختر بیاموزم که چگونه با پدیده دو پدیده “اسلام فوبیا” و “افراط گرایی دینی در جامعه” مقابله کنند.

گفتنی است، این جوان شیعه اکنون یک مرکز اسلامی در دانشگاه نیویورک را اداره می کند. مدیریت دانشگاه نیویورک، او را بخاطر ایمانش و اخلاقش و نیز رفتار انسانی اش در تعامل با دیگران، بعنوان نماینده رسمی دانشجویان شیعه در این دانشگاه انتخاب کرده است.

به نوشته وب سایت “دین و سیاست”، دانشگاه نیویورک تنها دانشگاه آمریکایی است که یک کرسی مخصوص دانشجویان شیعه تأسیس کرده و شیخ فیاض را بعنوان نماینده این کرسی برگزیده است. او اکنون تحصیلات دانشگاهی اش پایان یافته و فقط بعنوان نماینده این کرسی، در دانشگاه نیویورک حضور می یابد و به پرسش های دانشجویان و هر فرد دیگری که در مورد مذهب شیعه سوالی دارد، پاسخ می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا