آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

عملیات سنگین نیروهای عراقی علیه تروریست ها در غرب بغداد

فرماندهی عملیات عراق از آغاز عملیاتی امنیتی سنگینی در مناطق غرب بغداد علیه تروریست ها خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرماندهی عملیات بغداد، سامرا و الانبار با مشارکت نیروهای مردمی در الانبار و سامرا و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی عملیات امنیتی مشترک گسترده‌ای را در مناطق غرب بغداد و جزیره الکرمه و شرق دریاچه الثرثار آغاز کردند.

عملیات سنگین نیروهای عراقی علیه تروریست ها در غرب بغداد

در این بیانیه آمده است: در این عملیات تیپ دوم و هفتم و 27 در بخش عملیاتی شرق الانبار شرکت کردند. این عملیات باهدف جستجوی مناطق الثرثار و جزیره الکرمه برای پیدا کردن عناصر تروریستی، سلاح، مهمات و تصرف آنها و دستگیری افراد تحت تعقیب صورت گرفته است.

گفتنی است در پی افزایش تحرکات عناصر تروریستی در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان آنها از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شماری را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا