آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامسوریهعراق

آمادگی داعش برای حمله و تصرف چندین شهر در عراق و سوریه

شنیده ها حاکی از آن است که گروهک تروریستی داعش برای حمله به چند شهر عراق و تصرف آن، آماده می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ چند هفته ای است که زمزمه قدرت گرفتن دوباره گروهک تروریستی داعش بر سر زبان ها افتاده است.

ژنرال کنت مکنزی

در مورد این موضوع و اما و اگرهای آنها، اخبار و اطلاعات و تحلیل های بسیار زیادی وجود دارد که بیشتر آن نشان دهنده آن است که ایالات متحده آمریکا با هدف اجرای برخی سیاست های خود در منطقه و دست یابی به اهدافش، دوباره از نیروهای داعش استفاده خواهد کرد.

تحرکات نیروهای گروهک داعش، ورود چندین هزار نفر آنها از مناطق جنوب شرقی سوریه به عراق، چندین عملیات اخیر داعش در نقاط مختلف عراق بخصوص انفجار چند هفته پیش آنها در مرکز بغداد که موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن بیش از 120 شهروند بی گناه شیعه عراقی شدند، همه و همه مهر تأییدی است بر این تحلیل.

در همین حال در دو روز گذشته از زبان ژنرال “کنت مکنزی” فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا خبری در فضای مجازی منتشر شده، که هم خطرناک است و هم مهر تأیید دیگری بر تحلیل بالا به شمار می رود.

از زبان ژنرال “کنت مکنزی” گفته شده: برآوردهای كشورم (ایالات متحده آمریکا) حاكی از وجود حدود 10 هزار نیرو داعشی در سوریه و 14 هزار نیرو در عراق است و این سازمان در شرف حمله گسترده برای تصرف چندین شهر است که مهمترین آنها حمص و دمشق در سوریه و رمادی و بغداد در عراق است.

صرف نظر از درستی یا نادرسی این سخن و انتساب آن به این ژنرال ارشد آمریکا، اهمیت چندانی ندارد بلکه آنچه بیش از اثبات این مطلب، اهمیت دارد این است که چنین خبری زنگ خطر و هشداری جدی برای دو کشور عراق و سوریه و به طور کل، منطقه به شمار می رود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا