اخبارجهانعراق

پایان عملیات جستجوی قربانیان در «چشمه امام علی» علیه السلام

زیارتگاره «چشمه امام علی» علیه السلام واقع در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر مقدس کربلا، بر اثر فرونشست زمین و ریزش بخش هایی از آن، دچار آسیب شد و 8 تن از زائران عراقی زیر آوار جان باختند.

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که سازمان آتش نشانی این کشور با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرده که تیم های امداد و نجات این سازمان، جسد آخرین قربانی حادثه زیارتگاه «چشمه امام علی علیه السلام» در جنوب غرب شهر مقدس کربلا را از زیر آوار بیرون آوردند.

سازمان آتش نشانی عراق در بیانیه خود تاکید کرد که قربانیان حادثه زیارتگاه چشمه امام علی علیه السلام پنج زن، دو مرد و یک کودک بودند.

لازم به ذكر است زمان عمليات نجات بیش از ۶۰ ساعت به طول انجاميد و ۳۰ تیم تخصصی و با تجربه ى امداد و نجات از اداره های آتش نشانی استان های کربلای معلی، نجف اشرف، بغداد، بابل، دیوانیه و المثنی تحت فرماندهی مستقیم سرلشکر «کاظم سلمان بوهان»، مدیرکل سازمان آتش نشانی عراق در این عملیات شرکت کردند.

چشمه امام علی علیه السلام، یا قطارة الامام علی علیه السلام كرامتى از اميرالمؤمنين علیه السلام است كه در مسیر نبرد صفین توسط آن حضرت پديد آمد.
این مکان همچنین يكی از آخرين منزلگاه های كاروان حضرت امام زين العابدين و حضرت زينب و ديگر اهل بيت امام حسين عليهم السلام در بازگشت از شام به كربلا در اربعين حسينی بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا