آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

بازگشت داعش!

تحرکات هسته ‌های اصلی گروهک تروریستی داعش در عراق طی چند هفته اخیر افزایش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بررسی‌ های انجام شده نشان می دهد که تحرکات هسته ‌های اصلی گروهک تروریستی داعش در عراق طی چند هفته اخیر افزایش یافته است.

بازگشت داعش!

بر اساس این بررسی ها، این تحرکات، بیش از همه‌ جا در استان ‌های صلاح‌ الدین و دیاله، یعنی در نزدیک مرز عراق با ایران، افزایش یافته است.

‏از طرف دیگر، ارتش آمریکا تعداد قابل توجهی تروریست که بیشتر آنها از داعشی ‌ها بوده اند را از سوریه تحت پرچم خودش وارد عراق کرده است‏.

این گسیل تروریست‌ها به عراق را بسیاری، علت نا امنی‌های اخیر در این کشور می دانند اما بنظر می‌ رسد، ماجرا چیز دیگری باشد‏.

بنظر می رسد که تحرکات سریع داعش در مناطق نزدیک مرز ایران در دیاله بخصوص در نفت‌خانه، خانقین، جلولا و دیگر شهرها هدف دیگری را دنبال می کند که اهمیت زیادی دارد، یعنی اصل تحرکات شدید ‎داعش در دیاله و صلاح‌الدین با هدف اقدام بزرگ تری درحال انجام است‏.

آنچه که به ذهن می رسد این است که شرقی‌ترین نقاط عراق با هدف مشغول سازی ذهن گروه حشدالشعبی شدیدا دچار درگیری شده تا از غربی ‌ترین نقاط عراق، تروریست‌ها تحت پرچم دشمنان عراق وارد فلوجه، تکریت و دیگر شهرها شوند‏.

اگرچه قطعا هدف نهایی دشمنان، اشغال کل منطقه است اما فعلا هدف اولیه ترمیم ساختار داعش در عراق است، چیزی که از عملیات‌های اخیر داعش هم به راحتی می توان آن را ملاحظه کرد.

بر اساس بررسی های انجام شده، در ساختار جدید عملیات‌ های داعش، دو ابزار مهم دیده می شود. یکی از بین بردن زیر ساخت های عراق و دیگری حمله مستقیم به حشدالشعبی‏.

تاسیس پایگاه جدید ارتش آمریکا در منطقه الیعربیه در سوریه که در نزدیکی‌های مرز عراق احداث شده و یک جداره جدید امنیتی برای ایجاد ارتباط زمینی میان کردستان عراق و کردستان سوریه ایجاد می کند نیز می تواند مهر تأییدی بر این مدعا باشد که احتمالا توافقی میان برخی گروه های کُرد و نسل جدید ‎داعش ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا