اخباراروپاجهان

برنامه ای جامع برای مقابله با اسلام هراسی در انگلیس

“زارا محمد” طی اظهاراتی اعلام کرد که برنامه ای جامع برای مقابله با اسلام هراسی در انگلیس در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “زارا محمد” رئیس شورای مسلمانان انگلیس که اخیرا به کرسی ریاست این شورا تکیه زده، طی اظهاراتی اعلام کرد که اولویت کاریش مقابله با اسلام هراسی در انگلیس هست.

برنامه ای جامع برای مقابله با اسلام هراسی در انگلیس

وی در ادامه اظهارات خود افزود: انتخاب بنده بعنوان اولین زن به ریاست شورای مسلمانان انگلیس، افتخار بزرگی است و امیدوارم که نمونه ای الهام بخش برای زنان مسلمان به خصوص جوان باشم تا آنان نیز ابتکار عمل را در دست گیرند و به سمت و پست های بالا برسند.

خانم زارا در مورد مهم ترین چالش مسلمانان اروپا گفت: موضوع اسلام هراسی، مهم ترین چالش مسلمانان است و مهم ترین چالشی که بنده با آن مقابله خواهم کرد نیز همین اسلام هراسی است.

وی در پایان گفت: نباید اسلام هراسی را تنها به حملات لفظی و کلامی و عبارت های نژادپرستانه تقلیل داد، زیرا تبعیض نهادی علیه مسلمانان وجود دارد. به عنوان مثال در برخی مشاغل زنان به دلایل داشتن حجاب از کار محروم می شوند یا شخصی تنها به خاطر نام اسلامی اش محدود شده است. این پدیده خطرناک است. تلاش برای مقابله با اسلام هراسی باید راهبردی باشد نه واکنش و پاسخ به حوادث خاص. من برای مقابله با این پدیده تنها با همه انگلیس همکاری نمی کنم بلکه با همه جهان همکاری خواهم کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا