آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

نامه تشکرآمیز یک مرجع تقلید به ریاست دادگاه قانون اساسی اتریش

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در نامه ای از ریاست دادگاه قانون اساسی کشور اتریش تشکر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حضرت آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی” از مراجع تقلید قم در نامه ای خطاب به ریاست دادگاه قانون اساسی کشور اتریش، بخاطر ابطال رأی ظالمانه که حقّ مسلّم رعایت حجاب را بر مسلمانان منع نموده بود، تشکر کرد.

نامه تشکرآمیز یک مرجع تقلید به ریاست دادگاه قانون اساسی اتریش

متن نامه تشکر این فقیه شیعه خطاب به ریاست دادگاه قانون اساسی کشور اتریش به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عالی جناب آقای دکتر کریستوف گرابنوارتر
ریاست محترم دادگاه قانون اساسی کشور اتریش

با ابلاغ سلام و تحیّات
شرافت ذاتی انسان که ودیعه خداوند بزرگ برای ابناء بشر با هر رنگ، زبان، فرهنگ و جغرافیاست، همواره از سوی نظام‌های سلطه مورد تعرّض و تخریب بوده است.

نسان‌های فرهیخته و نهادهای داوری هر جامعه که مسئولیت صیانت از حقوق انسان‌ها و اجرای عدالت را بر دوش دارند، بزرگ‌ترین نقش کنترل حکومت‌ها را نیز بر عهده دارند. آنها واجد نقش بازدارندگی در برابر بی‌عدالتی و تداوم ظلم و جفا در حقّ ملّت‌ها و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و اعتقادات دینی می ‌باشند.

اقدام بحقّ و شایسته دادگاه قانون اساسی کشور اتریش و بخصوص نقش عادلانه و شرافتمندانه آن عالی جناب و دیگر قضات عالی رتبه در احقاق حق اعتقادی مسلمانان کشورتان و ابطال رأی ظالمانه که حقّ مسلّم رعایت حجاب را بر مسلمانان منع نموده بود مایه خوشحالی و مسرّت قاطبه مسلمانان جهان و دیگر صاحب نظران فرهیخته ادیان ابراهیمی گردید.

اینجانب مراتب تشکّر و تقدیر خود را به خاطر اقدام شرافتمندانه انسانی و عادلانه‌ تان در حقّ مسلمانان اتریش اعلام می‌دارم و موفقیت بیشتر شما را آرزومندم.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ ه ش
۴ جمادی الاولی ۱۴۴۲ ه ق
لطف الله صافی

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا