آسیااخبارجهان

محکومیت کودتای میانمار توسط رهبر مسلمانان روهینگیا

رهبر اقلیت مسلمان روهینگیا طی اظهاراتی کودتای روز گذشته که در کشور میانمار رخ داد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “دیل محمد” رهبر پناهندگان مسلمان روهینگیا که در بنگلادش بسر می برد، طی اظهاراتی مخالفت مسلمانان میانمار با کودتای نظامی روز گذشته در این کشور را اعلام کرده و این کودتا را محکوم کرد.

کودتای نظامی در میانمار

وی که به صورت تلفنی با خبرگزاری رویترز گفتگو می کرد، جامعه بین الملل را به دخالت فوری و بازگرداندن دمکراسی به هر قیمتی که شده به میانمار، دعوت کرد و گفت: ما بعنوان جامعه روهینگیا به شدت این تلاش ناپسند برای کشتن دمکراسی را محکوم می کنیم.

قابل ذکر است، ساعاتی پیش ارتش میانمار ضمن انجام کودتای نظامی در این کشور، رسما اعلام کرد که قدرت به دست ژنرال “مین اونگ هلینگ” فرمانده عالی نیروهای مسلح افتاده است.

پیش از اعلام این خبر، رسانه های شرق آسیا از وقوع کودتای نظامی توسط ارتش میانمار و بازداشت “وین مینت” رئیس جمهور این کشور و نیز خانم “اونگ سان سوچی” رهبر حزب حاکم رابطه ملی برای دمکراسی و برخی دیگر از مقامات ارشد میانمار، به بهانه تقلب در انتخابات مجلس که سال گذشته انجام شده بود، خبر داده بودند.

شایان ذکر است، نام “مین اونگ هلینگ” که رهبری این کودتای نظامی را بر عهده دارد، بخاطر جنایت هایش وحشیانه ضد حقوق بشر علیه روهینگیا، از دسامبر 2019 در لیست سیاه تحریم ها ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود.

لازم به یادآوری است، ارتش میانمار و گروهک های مسلح بودایی، از 25 آگوست 2017 تاکنون بارها و بارها حملات وحشیانه ای علیه مسلمانان روهینگیا انجام داده و جنایت های بسیار زیادی را علیه این افراد بی گناه مرتکب شده اند که به کشته شدن هزاران تن از آنها منجر شده بود و بیش از یک ملیون مسلمان هم به کشور همسایه یعنی بنگلادش پناه آورده و در این کشور آواره شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا