آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

ثبت نام مبلغان فرهنگ فاطمی در افغانستان

اخبار رسیده از شهر کابل پایتخت افغانستان حاکی از آن است که از مبلغان فرهنگ فاطمی در افغانستان در أیام فاطمیه ثبت نام بعمل می آید.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به تأسی از فرمایشات مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (دام ظله العالی) مبنی بر بزرگداشت ایام فاطمیه، امسال نیز مراکز و مدارس وابسته به ایشان در شهر کابل و دیگر ایالت های افغانستان، در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مجالس عزاداری برپا کردند.

ثبت نام مبلغان فرهنگ فاطمی در افغانستان

در این ایام از 400 نفر ائمه مساجد، سخنرانان و ذاکرین فاطمی ثبت نام شد تا در مساجد، تکایا و حتی در خانه هایشان مجالس عزاداری بر پا کنند.

گفتنی است، ۱۹ سال است فرهنگ عزاداری و بزرگداشت ایام فاطمیه در کابل و ایالت های افغانستان به ابتکار دفتر معظم له و همکاری و حمایت موسسه امام هادی علیه السلام ادامه دارد.

در حال حاضر اکثر مراکز و منابر افغانستان در ایام فاطمیه عزاداری برگزار می کنند و مردم مسلمان افغانستان حرمت این ایام را حفظ می کنند.

لازم به ذکر است همه ساله از زحمات و تلاش های مبلغین ایام فاطمیه در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها تقدیر به عمل آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا