آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

دانش آموزان مسلمان در آیووا هنوز منتظر تعطیلات اسلامی هستند

با گذشت سه سال از درخواستی که دانش آموزان مسلمان در آیووا سیتی در ایالت آیووای آمریکا داده ‌اند، هنوز توجهی به خواسته آنها برای اضافه شدن تعطیلات اسلامی به تقویم مدارس نشده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا “ریم کرجا” 13 ساله که یک دانش آموز متوسطه در شمال غربی می باشد، به مدت سه سال از مقامات منطقه‌ ای مدارس آیوا خواسته است که اعیاد اسلامی را به تعطیلات مدارس اضافه کنند.

کرجا می گوید تعطیلات مسلمانان مانند کریسمس مسیحیان از اهمیت برخوردار است که با فاصله تقریبی ۷۰ روز جشن گرفته می‌شوند.

کرجا به خبرنگاران محلی درباره ماه رمضان توضیح داده و گفت: با پایان ماه رمضان مسلمانان عید می گیرند و اگر یک دانش آموز مسلمان بخواهد در این جشن ها شرکت نماید، از درس‌هایش عقب می‌ماند.

او که یک بار این وضعیت را تجربه کرده، افزود: بازگشت به این درس‌ها و پرسیدن از معلم و تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بسیار دشوار بود.

کرجا همچنین می گوید: احساس می‌کنم افراد بیشتری تحت آموزش قرار گرفته‌اند و تنوع و آزادی بیشتر است.اما درعین حال ممکن است کلیشه‌ها مانع این کار شوند، زیرا برخی رسانه‌ها گاهی اوقات مسلمانان را به عنوان شرور معرفی می‌کنند، کسانی که نمی‌شود با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که حدود یک درصد از مردم در آیووا مسلمان هستند.

گفتنی است تاکنون چند منطقه تحصیلی در سراسر آمریکا، مانند شهر نیویورک، تعطیلات اعیاد اسلامی را به تقویم مدارس افزوده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا