آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

بهینه سازی مسیر منتهی به بین الحرمین و آستان مقدس حسینی و عباسی

پرسنل بخش تعمیرات مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات برچیدن موانع امنیتی در برخی خیابان های منتهی به حرمین مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل عباس علیهما السلام را آغاز کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اقدامات در خیابانهای حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و خیابان ام البنین علیها السلام برای کاهش ازدحام در زیارتهای میلیونی و تسهیل تردد زائران و ساکنان منطقه با هماهنگی بخش بین الحرمین، فرماندهی پلیس کربلا و نیز بخش حفظ نظم آستان قدس صورت می گیرد.

در همین راستا “نافع الموسوی” رئیس بخش بین الحرمین در این باره گفت: این اقدامات پس از کسب تائیدیه های لازم از بخشهای امنیتی در دو آستان مقدس حسینی و عباسی آغاز شده و سعی بر آن است تا ورودی هایی بدون مانع در این دو خیابان ایجاد و تنها به گشتی های پیاده پرسنل بخش حفظ نظم و نیروهای امنیتی حرمین شریفین برای نظارت بر این اماکن اکتفا شود.

از سوی دیگر “محمد مصطفى الطويل” مسئول واحد اقدامات ساختمانی در بخش تعمیرات مهندسی وابسته به آستان مقدس عباسی نیز اظهار داشت: برچیدن این موانع طی پویشی گسترده و با همکاری شهرداری شهر مقدس کربلا از مدتی قبل و همزمان با پایان فرآیند برچیدن موانع در خیابانهای القبله، العقلمی و باب بغداد آغاز شده است.

وی گفت، این اقدامات در ورودی های اصلی و فرعی مهم که مسیر حرکت زائران است مشمول برچیدن موانع ثابت و متحرک، کانکس ها و همه ملزومات آنها شد.

به گفته الطویل، این امور در افزایش گنجایش خیابان ها و کاهش ازدحام در شرایط فعلی که موجب تسهیل تردد زائران و موکب های عزاداری در مناسبت ها می شود سهیم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا