آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آمار عملیات سازمان مبارزه با تروریسم عراق علیه داعش در سال ۲۰۲۰

سازمان مبارزه با تروریسم عراق آمار عملیات خود علیه داعش در سال ۲۰۲۰ میلادی را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از شبکه RT؛ دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از انجام بیش از ۲۵۳ عملیات نظامی علیه سنی های تندروی داعش طی سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.

سازمان مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه ‌ای اعلام کرد: با دستورات مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت و برنامه ریزی مستقیم عبدالوهاب الاسدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم؛ این دستگاه و یگان‌های تاکتیکی عملیات ویژه توانستند ۲۵۳ عملیات را طی سال جاری اجرا کنند.

در این بیانیه آمده: این سازمان توانسته طی این عملیات ها، ۲۹۲ تروریست را بازداشت کرده و ۲۰۶ را به هلاکت برساند. این عملیات ها با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ارتش عراق و ائتلاف بین المللی صورت گرفته است.

طبق این بیانیه، گروه‌های امنیت دیجیتال وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم توانستند ۲۶۲۸۰ حساب متعلق به گروه‌های تروریستی در تریبون‌های اجتماعی و شبکه ‌های پیام‌ رسانی را تحت نظر قرار دهند.

در این بیانیه ذکر شده که هدف از این عملیات که توسط سازمان مبارزه با تروریسم صورت گرفت، ایجاد فضائی امن و با ثبات برای زندگی مردم عراق است که در این راستا، گروهک‌ های تروریستی و تریبون‌های اینترنتی آن که انزجار و رادیکالیسم را اشاعه می‌دهند، تحت تعقیب و هدف قرار گرفته می ‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا