اخبارجهانیمن

رئیس جنبش جهانی حمایت از کودکان: کودکان یمن فراموش شده اند و نیاز به حمایت های روانی دارند

کودکان، در جنگ های مختلف جهان، با آسیب های بیشتری مواجه می شوند. این آسیب ها هم جسمی است و هم روانی.

در یمن نیز کودکان در ۹ سال جنگ عربستان و همپیمانانش علیه این کشور، متحمل آسیب های فراوانی شده اند.

رئیس دفتر جنبش جهانی حمایت از کودکان در یمن طی اظهاراتی به شرح وضعیت کودکان یمنی در نهمین سال حمله به این کشور پرداخته است.

جمال شامی، رئیس دفتر جنبش جهانی حمایت از کودکان در یمن، گفت: کودکان یمن، بهای گزاف جنگ و محاصره بی وقفه را، برای نهمین سال پی در پی می پردازند.

آن چنان که برآوردهای غیر رسمی حاکی است؛ از روز آغاز جنگ، در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی تاکنون ۸۲ هزار و ۱۸ کودک یمنی کشته و زخمی شده اند.

شامی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی بی گناهانِ کودکِ قربانیِ تجاوزگری که چهارم ژوئن هر سال است، افزود: کودکان یمنی از تحصیل محروم مانده اند در حالی که در بمباران ها کشته می شوند و انواع و اقسام خشونت ها برآنان روا داشته می شود؛ و در واقع، کودکان یمن به فراموشی سپرده شده اند.
آنان به حمایت های روانی و یک زندگی پسندیده و سزاوار و تحصیلات پیوسته و آموزش های بی درنگ به همراه رعایت سلامتی و تندرستی نیاز دارند.

او خاطرنشان کرد: محاصره و جنگ، منجر به پرداخت نشدن و قطع دستمزد و حقوق ها و محروم گشتن والدینِ کودکان از حقوق و درآمدِ کافی، برای گذران زندگی شده که این مسئله منجر به افزایش نرخ تکدی گری در میان کودکان گردیده است.

جامعه جهانی همواره حمایت از حقوق کودکان را در یمن نادیده گرفته در حالی که این کودکان در بیشترین رنج زندگی می کنند و هر گونه آسیب روحی و جسمی، و فقدان مراقبت های بهداشتی و کشتار و رانده شدن از خانه و کاشانه و آوارگی و تجاوز آشکار به کلیه حقوقی که قوانین و منشورها و معاهدات بین المللی بر شمرده اند و به آن اذعان دارند را به دوش می کشند.

شامی افزود: بر اساس گزارش های به دست آمده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک به گونه ای از حمایت ها یا کمک های بشردوستانه نیازمندند.

چنان که در گزارش ها تخمین زده می شود نرخ فقر به حدود ۸۰ % افزایش یافته و از هر ۱۰ کودکی که در این کشور زندگی می کنند بیش از ۸ کودک از خانواده هایی می باشند که درآمد کافی برای تأمین نیازهای عادی خود ندارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا