اخباراروپاجهان

سرمایه ‌گذاری فزاینده شرکت‌های آلمانی در صنعت حلال در سال ۲۰۲۰

اخبار رسیده از آلمان حاکی از آن است که شرکت های آلمانی سرمایه گذاری خود در حوزه صنعت حلال را افزایش داده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از salaamgateway ؛ در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ های آلمانی بیشتری در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی وابسته به تجارت حلال و اسلامی سرمایه‌ گذاری کرده‌اند و این مسئله باعث شده بازارهای صادراتی حلال با رقابت و نیاز مشتری بیشتری مواجه شوند.

حلال

بر اساس این گزارش گونتر احمد روسناک، بنیانگذار و مدیر عامل سازمان اسناد، مدارک و اطلاعات اسلامی در اتریش (یک مرکز بازرسی مستقل با ۱۵ سال فعالیت) در سخنانی بر تقویت رشد صنعت حلال در آلمان تاکید کرده و اظهار داشت که با وجود شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، تجارت حلال هنوز در دنیا رو به رشد است.

وی به همراه تیمش در ۱۲ گوشه دنیا که دفاتری در آلمان، فرانسه، اتریش و مجارستان دارند، بازار اروپا را پوشش می ‌دهند.

روسناک به خبرنگاران گفت: مشاغل ما به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند، با این حال درخواست‌های زیادی به ما ارائه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما توقع یک شکست تجاری را داشتیم، اما ظاهرا صادرات حلال تحت تأثیر قرار نگرفته است.

روسناک تاکید کرد: براساس آخرین یافته‌های گزارش اقتصاد جهانی دایره استاندارد، کاهش پیش بینی شده ۰.۲ درصد بحران کرونا منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه های غذایی مسلمانان برای سال ۲۰۲۰ نشده است.

به عقیده او، این پیش بینی برای صادرکنندگان آلمانی به اکثر بازارهای مسلمانان یک مزیت بوده و به معنای رشد مداوم تجارت برای گواهینامه‌های حلال در این کشور است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا