آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودییمن

یونیسف: یمن خطرناک ترین نقطه جهان برای کودکان است

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط اسفبار در یمن این کشور را خطرناک ترین منطقه دنیا برای کودکان ارزیابی کرد.

به گزارش ششیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “هنریتا فور” مدیر اجرایی یونیسف، با کلماتی دراماتیک شرایط اسفبار در یمن را توصیف کرده و گفته است: این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.

کودکان یمن

وی در ادامه افزود: از هر 10 نفر در این کشور 8 نفر به حمایت های بشردوستانه فوری نیاز دارند که در بین آن ها 12 میلیون کودک هستند.

“فور” همچنین تاکید کرده که بزرگ شدن این کودکان با یک کابوس وحشتناک برابر شده است.

سایر سازمان های امدادی مانند صندوق نجات کودکان نیز ارزیابی مشابهی درباره شرایط یمن دارند. این سازمان امدادی یمن را خطرناک ترین منطقه جهان برای دختران و پسران عنوان کرده است.

بر اساس اطلاعات یونیسف در هر 10 دقیقه یک کودک در اثر بیماری های قابل پیشگیری در این کشور جان خود را از دست می دهد. دو میلیون کودک در این کشور به مدرسه نمی روند و هزاران نفر هم جان خود را از دست داده یا معلول شده‌اند.

بر اساس آمارها، بیش از دو میلیون کودک در این کشور به شدت دچار سوء تغذیه شده‌اند و برای حدود 360 هزار کودک زیر پنج سال این کشور گرسنگی به تهدیدی برای زندگی تبدیل شده است.

بیشتر یمنی ها هیچ پولی برای هزینه های درمان و تهیه غذای مورد نیاز خود ندارند، از این رو بسیاری خانواده ها از رفتن به بیمارستان در زمان بیماری اجتناب می کنند.

به دنبال حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن، اقتصاد این کشور ویران شده و خانواده های فقیر به سختی می توانند از پس مخارج زندگی خود برآیند.

خدمات اساسی و زیر ساخت های غیر نظامی، بیمارستان ها، مدارس و آب آشامیدنی و بهداشت به شدت دچار فروپاشی شده و تمامی تلاش ها برای خاتمه دادن به این جنگ ویرانگر تا به حال شکست خورده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا