اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

لایحه جدید دولت فرانسه برای عدم آموزش کودکان در مساجد

دولت فرانسه اخیرا لایحه ‌ای را به بهانه پایان دادن به «بنیادگرایی اسلامی» معرفی کرده که براساس آن آموزش در مساجد ممنوع می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از خبرگزاری های فرانسوی، در این لایحه آمده که مساجد به عنوان عبادتگاه ثبت می‌شوند تا بتوان آنها را بهتر شناسایی کرد.

امانوئل مکرون

این لایحه همچنین اعزام کودکان از سه سالگی به مدرسه را اجباری می داند و این برای افراد از هر دین و مذهبی اجباری خواهد بود؛ در نتیجه آموزش در منزل برای کودکان فقط در شرایط خاص مجاز است.

به گفته این خبرگزاری ها، دولت از طریق این لایحه تلاش کرده است تحصیل کودکان در هر جایی غیر از مدرسه را غیرممکن و غیرقانونی سازد تا کودکان تنها در فضای آموزش و پرورش دولتی حق تعلیم و تعلم داشته باشند.

“امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که این لایحه در ریشه ‌یابی جدایی ‌طلبان که ملت را تضعیف می‌کنند موثر خواهد بود و از همان ابتدا به کودکان آموزش صحیح داده می ‌شود.

فرانسه اخیرا دچار بحران هایی شده است که برای مثا می توان به کشتن یک معلم فرانسوی توسط یک دانش آموز چچنی به خاطر نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام اشاره کرد.

آن طور که گفته می شود، پدر این دانش آموز که یکی مفتی اهل تسنن است، حکم کشتن این معلم را صادر کرده بوده.

حکومت فرانسه و برخی دیگر از حکومت ها توانسته اند با استفاده از اقدامات خشونت آمیز سنی های تندرو و وهابیون، همه مسلمانان را در این کشورها تحت فشار قرار داده و آنها را محدود نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا