آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

کمیته دفاع از حقوق بشر عربستان: جامعه جهانی دست از حمایت آل سعود بردارد

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان با محکوم کردن بازداشت روحانیون شیعه، از جامعه جهانی خواست دست از حمایت آل سعود بردارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره؛ کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان در بیانیه ای اقدامات خشونت آمیز مقامات سعودی در زمینه بازداشت روحانیون شیعه را محکوم و عنوان کرد: روش های سرکوبگرایانه حکومت عربستان و آزار و اذیت علمای دینی، اندیشمندان، دانشگاهیان، صاحب نظران، فعالین و بازداشت آنها، جعلی بودن ادعاهای اصلاح طلبانه محمد بن سلمان را فاش می کند.

نماد کمیته دفاع از حقوق بشر عربستان

این کمیته در بیانیه خود تاکید کرد: بازداشت ها و اقدامات غیرقانونی عربستان سعودی، تلاشی برای تقویت هژمونی، جلوگیری از اصلاحات، محدود کردن آزادی ها، بستن دهان ها و محدود کردن آزادی های تضمین شده در قانون اساسی و حقوق بشر است.

کمیته حقوق بشر شبه جزیره عربی با اشاره به اقدام عناصر دستگاه های امنیتی وابسته به آل سعود در حمله آنها به منزل علامه “هاشم الشخص” روحانی شیعه در منطقه الاحساء پس از محاصره منزلش و حمله خشونت آمیز به منزل وی و بازداشتش بدون رعایت حرمت خانواده او و ایجاد رعب و وحشت بین آنها، عنوان کرد: بازداشت های حکومت سعودی در چارچوب سرکوب هماهنگی جهت هدف قرار دادن روحانیون منطقه و کسانی قرار می گیرد که در حال ایفای نقش طبیعی خود در جامعه اعم از برگزاری نماز جماعت و آموزش احکام دینی به مردم هستند.

این کمیته در ادامه بیانیه خود با اشاره به بازداشت شیخ “عباس السعید” و سید “خضر العوامی” دو تن دیگر از روحانیون شیعه القطیف و هتک حرمت خانه آنها بدون تشریح دلیل بازداشت، بر محکومیت اقدامات سرکوب گرایانه آل سعود، سرکوب آزادی ها و ارعاب شهروندان بی گناه و تداوم بازداشت های خودسرانه تاکید کرد.

کمیته حقوق بشر شبه جزیره عربستان در پایان بیانیه خود از حکومت سعودی خواست علما، و همه بازداشت شدگان سیاسی و فعالان حقوق بشر را آزاد کند و از جامعه بین المللی خواست به حمایت سیاسی از این حکومت پایان داده و زمینه شکایت سازمان های حقوقی و انسانی از اقدامات سرکوبگرایانه آل سعود و قتل فعالان مدنی را فراهم آورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا