آفریقااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

رد پای وهابیون سعودی در مرگ مشکوک برادر عمر البشیر!

اخبار رسیده از سودان حاکی از آن است که “عبدالله البشیر” روز گذشته در حالی که از زندان به بیمارستان منتقل شد، در گذشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رسانه های عرب زبان با انتشار خبری از درگذشت “عبدالله البشیر” برادر کوچک تر “عمر البشیر” رئیس جمهور سابق سودان که دوران حبس خود را زندان می گذراند، خبر دادند.

عبدالله البشیر

برخی رسانه های در خبر مرگ وی، از عبارت “بیماری سخت” استفاده کرده اند و برخی دیگر رسانه ها هم علت مرگ او را کرونا عنوان کرده اند.

همین تناقض در انتشار خبر مرگ برادر رئیس جمهور سابق سودان، اما و اگرهای بسیار زیادی را پیش روی افکار عمومی قرار می دهد بخصوص اینکه افرادی که بعد از “عمر البشیر” در سودان روی کار آمده اند، به طور کامل با عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هماهنگ شده و روابط بسیار خوب و تنگاتنگی دارند.

در همین حال روزنامه عربستانی “الشرق الأوسط” که تلاش می کند خبر مرگ برادر “عمر البشیر” را اتفاقی عادی و پزشکی جلوه دهد، با انتشار خبری در این باره نوشت: “عبدالله البشیر” به دلیل داشتن پرونده فساد مربوط به دوران حکومت داری برادرش، از سال 2019 تاکنون در زندان به سر می برد.

در ادامه خبر الشرق الأوسط آمده: “عبدالله البشیر” بر اثر کرونا و بیماری سرطانی که از سالها پیش داشت، از دنیا رفت.

جا دارد بگوئیم با فرض درست بودن این ادعای وهابیون سعودی، باز هم این پرسش مطرح می شود که اگر او به دلیل بیماری سرطان، حالش وخیم بوده و نیز در چند هفته اخیر هم کرونا داشته، چرا او را زودتر از این برای درمان به بیمارستان منتقل نکردند؟!

شایان ذکر است “عبدالله البشیر” اولین چهره سودانی اسلامگرا نیست که توسط جریان سعودی، امارات و اسرائیل به این شیوه از میان برداشته می شود. سه روز پیش نیز “صادق المهدی” دیگر فعال سیاسی اسلامگرای سودانی که به انتقادات شدید اللحن علیه عربستان، امارات و اسرائیل شهرت داشت نیز برای درمان کرونا به امارات منتقل شد و در این کشور جان باخت!

پیش از او نیز “أحمد بدر عمر” در ماه می گذشته به طور غیر منتظره ای درگذشت و علت مرگ او نیز بیماری کرونا اعلام شد!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا