آسیااخبارجهانجهان اسلام

بازسازی مساجد آسیب‌ دیده توسط افراط گرایان در فیلیپین

مقامات دولت فیلیپین اعلام کردند که کار بازسازی مساجد شهر ماراوی که در جریان محاصره نظامی از سوی افراط‌گرایان آسیب دیده ‌اند، آغاز شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از Philippines News Agency؛ “ادواردو دل روساریو” وزیر مسکن فیلیپین و رئیس کار گروه ویژه بانگون ماراوی روز گذشته در جریان بازدید از این شهر گفت: دولت بازسازی و تعمیر مساجد مختلف در شهر ماراوی را که طی یک محاصره پنج ماهه تخریب شده بود، آغاز کرده است.

مساجد تخریب شده در فیلیپین

“دل روساریو” هنگام بازدید از شهر ماراوی، بر بازسازی سه مسجد از جمله مسجد سفید در بارانگای لومبک مادایا، مسجد دیسومنگکوپ در بارانگای داگودوبان و مسجد مارینوت نظارت داشت.

وی در این باره گفت: کار گروه ویژه در نظر دارد براساس بازه زمانی کار بازسازی مسجد سفید را ظرف مدت شش تا هشت ماه به پایان برساند.

در همین حال، دل روساریو گفت برخی تعهدات حامیان مالی خارجی هنوز عملی نشده است. آغاز به کار مساجد برای بهبود وضعیت اجتماعی بسیار مهم است.

دل روساریو پیش از این گفته بود که گروه ویژه قرار است با استفاده از کمک‌های مالی سازمان‌های خصوصی، ۳۰ مسجد از جمله مسجد دانسالان باتو و مسجد جامع شهر ماراوی را بازسازی کند.

شهر ماراوی از ۲۳ مِی ۲۰۱۷ صحنه درگیری پنج ماهه میان نیروهای امنیتی دولت فیلیپین و شبه‌نظامیان مائوته و گروه‌های تروریستی وابسته به داعش به نام ابوسیاف بود. ماراوی مرکز استان لانائو جنوبی در جزیره میندانائو در فیلیپین است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا