آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

بازدید سفیر هند از دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی در کربلا

سفیر کشور هند در عراق، با سفر به شهر کربلای معلی، از دفتر مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی (مد ظله) در این شهر بازدید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی (مد ظله) در کربلای معلی در دیدار با سفیر کشور هند، ضمن تأکید بر همکاری گسترده، خواستار نظم و همکاری بیشتر سفارت هند با طلاب حوزه علمیه شد.

سفیر هند

سید “عارف نصرالله” مدیر روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله العظمی حسینی شیرازی (مد ظله) در گفتگوی خود با سفیر هند ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خواستار همکاری بیشتر سفارت با شهروندان عراقی که معمولا برای درمان به هند می روند، شد.

سفیر هند تاکید کرد که کشورش، همواره از عراق بخاطر مقابله با تروریسم حمایت کرده و سعی بر آن است که روابط کشورش با عراق بیشتر و بهتر شود.

سفیر کشور هند در ادامه گفتگوی خود افزود: روابط اقتصادی ما با عراق، سالانه 24 میلیارد دلار است، و امیدواریم با از بین رفتن ویروس کرونا این حجم اقتصادی بیشتر و به نفع دو کشور باشد.

این دیپلمات هندی از نقش مرجعیت حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی (مد ظله) در خصوص وحدت بین گروه ها و جناح های عراقی سخن گفت و تاکید کرد که فعالیت های مرجعیت دینی در عراق، قابل تجلیل است.

لازم به ذکر است، این دیپلمات برجسته هند قبل از این دیدار به زیارت حرم مطهر مولای متقیان، حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در نجف اشرف رفته بود. وی همچنین ابتدای حضورش در شهر کربلا، به زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام شتافت.

وی در سفر خود به نجف اشرف، به دیدار حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی نیز رفته بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا