آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودییمن

درخواست سفیر عربستان به پایان دادن به جنگ یمن!

به گزارش شیعه ویوز؛ یک دیپلمات ارشد عربستان سعودی ضمن اشاره تلویحی به خروج آنچه که “ائتلاف عربی” نامیده می شود، از یمن، گفت: در صورت خروج این ائتلاف از یمن، کشورهای غربی وارد این کشور خواهند شد.

“نایف بن بندر السدیری” سفیر عربستان سعودی در امان پایتخت اردن با مطرح کردن درخواست ضمنی از ائتلاف سعودی برای خروج از یمن اعلام کرد: اگر این اقدام صورت بگیرد، کشورهای غربی وارد این کشور خواهند شد.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: جامعه جهانی امروز به خوبی می داند که حمایت از تلاش‌های ائتلاف عربی در یمن برای مبارزه با گروه های تروریستی القاعده و داعش ضروری است.

این دیپلمات سعودی همچنین تصریح کرد: ائتلاف عربی ممکن است قدرت های غربی را به دخالت مستقیم در جنگ یمن وادار کند.

“نایف السدیری” که با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت ‌و گو می کرد، ادعا کرده که عربستان سعودی امروز در جنگ یمن برای دفاع از سرزمین خود که بارها هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است، شرکت دارد.

گفتنی است این اظهارات دیپلمات سعودی پس از آن مطرح شد که “رو خانا” نماینده دموکرات مجلس آمریکا چند ساعت بعد از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، با انتشار تویتی در صفحه شخصی خود در تویتر رسما اعلام کرده بود بعد از روی کار آمدن بایدن و به قدرت رسیدن دموکرات ها، ایالات متحده آمریکا کمک های خود به عربستان سعودی در یمن را متوقف خواهد کرد.

در پایان این پرسش مطرح می شود که آیا می توان حدس زد که این اظهارات مطرح شده توسط این سفیر عربستان در اردن به منزله فرار به جلو برای مقدمه سازی خروج نیروهای سعودی از یمن است؟! آیا عربستان این اظهارات مطرح شده در تویتر این نماینده آمریکا را جدی گرفته و در حال مقدمه سازی برای خروج از یمن است؟!

پاسخ این پرسش ها هر چه که باشد، در نهایت نتیجه چیزی نیست جز شکست ذلیلانه ارتش سعودی و همدستانش در هفت سال نبرد علیه ملت مظلوم یمن.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا