جهان

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت در زمینه استمرار عملکرد ترکیه در نادیده گرفتن حقوق بشر

«مسلمان آزاده» به نقض قوانین حقوق بشری در ترکیه واکنش نشان داد.

 

«مسلمان آزاده» به نقض قوانین حقوق بشری در ترکیه واکنش نشان داد.

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ طی بیانیه ای با واکنش به نادیده گرفتن حقوق بشر توسط دولت ترکیه، اقدامات حکومت این کشور در رابطه با بازداشت برخی فعالان و مدافعان حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد.

در بیانیه «سازمان جهانی نفی خشونت» که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است:

ما خبر اقدام حاکمیت کشور ترکیه در زمینه دستگیری و بازداشت شماری از برجسته ترین مدافعان حقوق بشر در این کشور، به ویژه نمایندگان داخلی سازمان های بین المللی حقوق بشر را دریافت نموده و آن را به شدت محکوم می کند.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: دستگاه امنیتی ترکیه طی چند روز گذشته شماری از فعالان و نمایندگان سازمان های حقوق بشری بین المللی در این کشور را بازداشت کرده که این اقدام نشان می دهد، اصل آزادی های فردی و عمومی در این کشور توسط حکومت ترکیه هدف قرار گرفته تا به صورت برنامه ریزی شده، صدای معترضان صلح جو خاموش شود.

سازمان جهانی نفی خشونت در ادامه ی بیانیه ی خود آورده است: از نظر این سازمان، اقدام دستگاه های امنیتی در بازداشت مدافعان حقوق بشر، مقابله ی آشکار با قوانین بین المللیِ مورد توافق و پدیده ای زشت و مردود است. 

این بیانیه در ادامه افزود: ترکیه باید این گونه اقدامات را متوقف ساخته و بدون هیچ قید و شرطیف در اسرع وقت بازداشت شدگانِ فعال در زمینه ی حقوق بشر را آزاد کند.

«مسلمان آزاده» همچنین حمایت خود را از ملتِ ستمدیده و استبداد زده ترکیه که از اقداماتِ وحشت آفرین دولت بر ضد ملت در رنج است، اعلام کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه ی خود، ضمن اشاره به اقدامات سختگیرانه نهاد های ترکیه ای در این کشور، از تمامی تشکل ها و سازمان های حقوق بشری خواست تا این گونه اقدامات ترکیه را محکوم نموده و از اهرم های فشار خود برای مهار این گونه اقدامات استفاده نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا