آسیااخبارجهان

اصرار مجدد دولت هند به اجرای قانون جنجال برانگیز بازنگری تابعیت

رئیس حزب حاکم هند از اجرای قریب الوقوع قانون جنجال برانگیز تبعیض مذهبی که در آن آشکارا مسلمانان مورد بی عدالتی قرار می‌گیرند، خبر داد.
به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیا تودی؛ «جاگت پراکش نادا» رئیس حزب بی جی پی هند از اجرای قریب الوقوع قانون بازنگری تابعیت در هند خبر داد.
وی تصریح کرد: این قانون که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرایی نشده بود به زودی در هند اجرا خواهد شد.
نادا در مورد اجرای این قانون جنجال برانگیز که اعتراضات مردمی فراوانی را از سوی اقشارمختلف جامعه به خصوص مسلمانان هند در پی داشت، گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا مانع اجرای این قانون شده بود ولی ما مصمم به اجرای آن هستیم.
رئیس حزب حاکم هند در مورد قانونی که طبق آن مهاجرین غیر هندی به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می کنند ،مدعی شد: این قانون به سود همه است.
وی افزود: وضعیت شیوع کرونا در هند آرام آرام در حال کم شدن است و این فرصتی را ایجاد می کند که ما بتوانیم قانون بازنگری تابعیت را اجرایی کنیم.
گفتنی است تصویب این قانون خشم مردم هند را برانگیخت و تنها طی 24 ساعت، حمله هندوهای تندرو به معترضین مسلمان جان حداقل 53 نفر را گرفت.
اجرای این قانون ادامه رفتارهای حکومت هند و سازمان افراط گرای هندوی آر اس اس علیه مسلمانان است که پس از صدور رای نهایی در مورد پرونده زمین مسجد بابری و اهدای این زمین به هندوها برای ساخت معبدرام صورت می گیرد.
طبق این قانون و تبصره های آن ابتدا افراد مشکوک سلب تابعیت می شوند و سپس افرادی تابعیت هندی دریافت می کنند که مسلمان نباشند!
اجرای آزمایشی این قانون در یک ایالت نشان داد که حدود 90 درصد از سلب تابعیت شدگان نیز مسلمان هستند و به این ترتیب پیش بینی می شود حدود 150 میلیون نفر مسلمان در هند سلب تابعیت شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا