اخبارجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آماده سازی صحن عقیله برای زائران حاضر در مراسم اربعین حسینی

کار در صحن عقیله زینب سلام الله علیها در جوار حرم امام حسین علیه السلام برای آماده سازی فضای وسیعی از این صحن به منظور تردد زائران در مراسم اربعین ادامه دارد.
مساحت طرح صحن عقیله زینب سلام الله علیها بیش از 52 هزار متر مربع در چهار طبقه است و یکی از اهداف ساخت آن گنجاندن تعداد زیادی از زائران در هنگام مراسم های میلیونی است.
در این طرح از جدیدترین فناوری ها برای کنترل حرکت آب های زیرزمینی، سامانه نظارت بر حرکت گرد و غبارها، سیستم حرکت و فرسایش خاک ها و فناوری های دیگر در ساخت و ساز با توجه به استانداردهای جهانی استفاده شده است.
هزینه طرح صحن عقیله زینب سلام الله علیها به 500 میلیون دلار می رسد و نیکوکاران مشتاق سید الشهداء علیه السلام نیز به این طرح کمک کرده اند.
مساحت منطقه خدماتی این صحن مطهر 36 هزار متر مربع است و ساختمان مهمانسرای آن، گنجایش بیش از 12 هزار زائر را دارد. قسمت های دیگر این صحن نیز 600 واحد بهداشتی با انواع خدمات و بازسازی بازار قدیمی زینبیه است.
منطقه خدماتی در بخش غربی صحن قرار دارد تا دورتر از منطقه مخصوص عبادت و زیارت باشد. همچنین درهای خارجی ویژه ورود به این منطقه برای خدمت به زائران وجود دارد.
قسمت فکری فرهنگی نیز، شامل کتابخانه ای به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه و موزه ای به مساحت چهار هزار متر مربع در چهار طبقه است.
گفتتی است، طرح صحن عقیله زینب سلام الله علیها بزرگترین طرح در نوع خود در سطح آستان مقدس حسینی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا