اخبارجهان

سازمان ملل هشدار داد: اپیدمی فقر و کرونا در میان پناهجویان و آوارگان در سراسر خاورمیانه

آژانس های بشردوستانه و سازمان ملل هشدار داده اند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان پناهجویان و آوارگان در سراسر خاورمیانه در حال افزایش است.
به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایندیپندنت، آمار واقعی کرونا در میان ۱۸ میلیون آواره در این منطقه به دلیل نبود امکان انجام آزمایش کرونا به اندازه کافی، مشخص نیست اما اطلاعات سازمان ملل از بیش از هزار مورد ابتلا در میان پناهجویان مستقر در اردن ، سوریه ، عراق، فلسطین و لبنان خبر می دهد.
در لبنان نیز شرایط شیوع کرونا نامناسب گزارش شده است.
مقامات سازمان ملل به ایندیپندنت گفتند: علاوه بر نگرانی های موجود از شیوع اپیدمی در اردوگاه های شلوغی که خانواده ها نمی توانند از نظر اجتماعی فاصله داشته باشند، نسبت به تأثیرات ثانویه ویرانگر همه گیری مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی نیز نگرانی وجود دارد.
طبق اعلام سازمان ملل حداقل ۵۵ درصد پناهجویان سوری در سراسر منطقه در فقر شدید قرار داشته اند که پس از شیوع کرونا ، این میزان به ۷۵ درصد رسیده است. این در حالیست که هیچ اطلاعات دقیقی در این باره در مورد سایر ملیت های پناهجو وجود ندارد.
رولا امین ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به همه گیری فقر در این منطقه گفت: جامعه پناهجویان و کشورهای میزبان نیازمند کمک های بیشتری هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا