اخبار

دفاتر الحشدالشعبی در عراق تعطیل شد

مشاور امنیت ملی عراق از تعطیل شدن تمامی دفاتر الحشدالشعبی در سراسر این کشور خبر داد.

 

 

 

مشاور امنیت ملی عراق از تعطیل شدن تمامی دفاتر الحشدالشعبی در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت نیروهای الحشدالشعبی، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آغاز ماه جاری میلادی تمام فرمان‌های صادرشده به اجرا درآمده است و دفاتر وابسته به الحشدالشعبی در همه استان‌ها بسته شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین اعضای این نیروها و اموال منقول متعلق به آنها به اماکن مناسب منتقل شده است. 

وی ضمن اشاره به تعطیلی تمام نهادهای وابسته به الحشدالشعبی از جمله حشد عشایر، گفت: این روند احتمالا حدود، دو ماه به طول خواهد انجامید. 

یادآور می‌شود، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، همزمان با اول ماه جولای، با صدور دستورالعمل‌های نظامی جدید، تصمیمات مهمی درباره نحوه فعالیت نیروهای الحشدالشعبی گرفته است.

طبق این فرمان تمام نیروهای الحشدالشعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق هستند و باید مطابق فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عمل کنند و رئیس این گروه را نخست‌وزیر تعیین خواهد کرد.

همچنین عناوین مختلف الحشدالشعبی، که در دوره مبارزه با سنی های تندروی داعش معمول بود، کنار گذاشته می‌شود و به جای آن نامگذاری‌های معمول نظامی مانند گردان و تیپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شاخه‌های موجود در الحشدالشعبی که به نیروهای مسلح نمی‌پیوندند می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی کنند ولی دیگر اجازه فعالیت نظامی ندارند. 

هر گروه مسلحی که به صورت محرمانه یا علنی خارج از این مقررات فعالیت کند غیرقانونی تلقی می‌شود و مجازات قانونی به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا